بازدید این صفحه: 529

از همکاری های دارویی ایران و لهستان تا ساخت بیمارستان لهستانی در ایران

به گزارش مریض خونه  به نقل از ایرنا : دکتر سیدحسن هاشمی در ملاقات با معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد کشور لهستان از ابراز همدردی وزیر اقتصاد لهستان با بازماندگان حادثه منا تشکر کرد و گفت: ما نیز از شرایط جهان ناراحتیم. این که هر روز بویژه در منطقه ما انسان‌های بیگناه به کام مرگ کشیده می‌شوند، ما را ناراحت می‌کند.

وی افزود: آرزو می‌کنیم همه ملت‌های جهان در صلح و آرامش زندگی کنند تا دیگر نیازی به پناهندگی به سایر کشورها وجود نداشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه ایرانیان ادامه نسل قدیم خود هستند، گفت: ما به نیاکان خود افتخار می‌کنیم که همواره صلح طلب بودند و در کمال آرامش و احترام به همسایگان، زندگی کرده و در خدمت بشریت بودند و افتخار می‌کنیم که سابقه ایران سابقه قابل قبولی در بین همسایگانش است.

وزیر بهداشت همچنین اظهار کرد: در عین حال افتخار می‌کنم که امروز میزبان نمایندگان مردمی هستیم که سراسر تاریخ‌شان مبارزه در راه استقلال بوده است.

هاشمی ضمن تشکر از کشور لهستان به دلیل همراهی آنها در دوران سخت با کشور ایران و با اشاره به همکاری ایران و لهستان در پروژه‌ای جهت تولید شتاب دهنده‌های خطی گفت: ما از پروژه‌ای که جهت تولید شتاب دهنده‌های خطی در قشم دنبال می‌شود، تشکر می کنیم. ایران همواره به دنبال استفاده از انرژی هسته‌ای برای سلامت مردم و تولید انرژی در کشور بوده است.

هاشمی با بیان اینکه قراردادی که بین ایران و لهستان در زمینه شتاب‌دهنده‌های خطی بسته شده باید به طور کامل اجرا شود ،گفت: در زمینه داروسازی نیز همکاری‌های متقابلی بین شرکت‌های ایرانی و لهستانی وجود دارد و امیدواریم این سفر زمینه توسعه همکاری اقتصادی در زمینه دارو را منجر شود؛ چراکه سرمایه گذاری در این حوزه بسیار اقتصادی و توجیه پذیر است.

هاشمی با بیان اینکه من شرکت‌های لهستانی را به سرمایه گذاری در ایران در حوزه سلامت تشویق می‌کنم گفت: مهمترین سرمایه ما جوانان، متخصصین و افرادی هستند که می‌توانند در زمینه تکنولوژی تلاش کنند.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی لهستان در زمینه ساخت بیمارستان در ایران گفت: در زمینه ساخت بیمارستان هم کاملا آمادگی داشته و پیشنهادات خوبی داریم. از آنجایی که هیئت لهستانی تا ۱۰ روز آینده در ایران هستند، می‌توانند در این زمینه با همکاران ما صحبت‌هایی داشته باشند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در زمینه تجهیزات پزشکی از لهستان واردات داریم، گفت: این واردات می‌تواند ارتقا پیدا کنند. من در رشته خودم که چشم پزشکی است سالهاست از تجهیزات لهستانی استفاده می‌کنیم.

هاشمی با اشاره به نیازمندی‌های ایران در زمینه آمبولانس‌های هوایی، زمینی و موتور آمبولانس گفت: امیدواریم در زمینه اورژانس و تهیه این وسایل مورد نیاز بتوانیم از ظرفیت کشور لهستان استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم پیر خوچنیسکی، وزیر اقتصاد و معاون نخست وزیر کشور لهستان ضمن ابراز خوشبختی از شرکت در این جلسه گفت: تاریخ روابط ایران و لهستان سند خوبی برای همکاری‌های دوستانه این دو کشور است. دولت لهستان به دلیل فاجعه چند روز پیش منا با ایران همدردی می‌کند.

وی افزود: ایران کشوری است که در سال ۱۹۴۲پناهنگاه لهستانی‌های مهاجر بود. ما در کشور خود می‌گوییم اگر کسی یک نفر را نجات دهد، همه دنیا را نجات داده و ایران در آن سال‌ها ۱۲۰ هزار نفر لهستانی را نجات داد. بنابراین لهستان مدیون ایران است.

وزیر اقتصاد لهستان با بیان اینکه برای داروسازی و فعالیت ایران در زمینه پزشکی ارزش قائلیم، گفت: ایران در زمینه آموزش نیز حرفه‌ای عمل می‌کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از توافق هسته‌ای ایران گفت: خوشحالیم که دوباره توانستیم روابط را با ایران برقرار کنیم. امیدوارم بتوانیم تجربه‌های بهداشتی خود را با هم به اشتراک گذاشته و بهترین بهداشت را برای مردم به ارمغان آوریم.

در ادامه یکی از نمایندگان هیئت لهستانی گفت: ۱۰ روز در تهران هستیم تا در زمینه تاسیس یک بیمارستان قلب با این کشور همکاری کنیم.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *