بازدید این صفحه: 567

گرامیداشت ۴۶۴ تن از جان باختگان فاجعه ی منا در ویتنام

به گزارش مریض خونه به نقل از ایرنا : مقام های سیاسی و پارلمانی ویتنام و تعدادی از سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم هانوی پایتخت این کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران و امضای دفتر یادبود ۴۶۴ ایرانی جان باخته فاجعه منا، با ملت و دولت کشورمان ابراز همدردی کردند.

در جریان دو روز گشوده بودن دفتر یادبود حجاج ایرانی جان باخته در فاجعه منا که براثر سوء مدیریت و بی تدبیری دولتمردان عربستان اتفاق افتاد، تعدادی از سفرا و دیپلمات های مقیم ویتنام و برخی از مقام های سیاسی و پارلمانی این کشور ضمن حضور در محل نمایندگی ایران در هانوی و امضاء دفتر یادبود، عمیقا نسبت به این فاجعه ابراز تاسف کردند.
این مقام ها و دیپلمات های خارجی پس از نوشتن مطالبی برای ابراز تاسف از فاجعه منا و همدردی با خانواده جان باختگان ایرانی در این فاجعه منا، با ‘حسین الوندی’ سفیر ایران نیز دیدار و گفت وگو کردند.
دفتر یادبود فاجعه غم انگیز منا در همه سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران از صبح روز گذشته گشوده شد و نمایندگان کشورهای مختلف با نوشتن پیام هایی سند بی کفایتی دولتمردان عربستان سعودی را ثبت کردند.
فاجعه منا پنجشنبه گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوء مدیریت و بی کفایتی مسئولان سعودی رخ داد.
در فاجعه منا که به طور قطع دلیل اصلی آن بی کفایتی مقامات عربستان سعودی است، بیش از چهار هزار و ۷۰۰ زائر خانه خدا مفقود، کشته و یا مصدوم شدند.
قرار است پیکر ۱۲۶ تن از حجاج ایرانی قربانی فاجعه منا در دو روز آینده به کشور منتقل شود.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *