بازدید این صفحه: 990

ابدان مطهر دیگر جانباختگان فاجعه منا امشب به میهن باز می گردد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیکر تعدادی دیگر از جانباختگان فاجعه منا امشب(شنبه) با پرواز اختصاصی با کشور باز می گردد.

به گزارش مریض خونه به نقل از ایرنا : سیدحسن هاشمی صبح شنبه حین بازگشت از عربستان به کشور و از داخل هواپیما در گفت وگوی تلفنی گفت : پیکر تعدادی از زائران قربانی فاجعه منا که ۱۰۴ نفر هستند، بامداد امروز(شنبه) وارد کشور شد و تعداد دیگری از قربانیان این حادثه دلخراش نیز امشب با پرواز اختصاصی به ایران باز می گردد.
وی ادامه داد: در فاجعه منا بر اساس آمار اعلام شده، ۴۶۵ ایرانی جان خود را از دست دادند، اما هنوز این تعداد پیکر ایرانی پیدا نشده و امیدواریم با همکاری مقامات سعودی هر چه زودتر پیکر این قربانیان که ممکن است در بین اجساد مجهول الهویه کشورهای دیگر باشد، پیدا شود.
وزیر بهداشت دوشنبه هفته گذشته در صدر هیاتی به همراه امیر محسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال احمر، حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه و محسن لاری مشاور بین المللی وزیر بهداشت راهی عربستان شد.
امسال ۶۴ هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، ۴۶۵ زائر حین مراسم رمی جمرات بر اثر بی کفایتی مسوولان سعودی به لقاالله پیوستند.
بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف نیز در قربانگاه منا جان خود را از دست دادند.
آیین تشییع پیکر ۱۰۴ زائر ایرانی قربانی فاجعه صبح شنبه با حضور روسای سه قوه در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد.

 

 

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *