بازدید این صفحه: 1212

برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های تناسلی چه باید کرد

برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های تناسلی چه باید کرد

برای جلوگیری از ابتلا به عفونت های تناسلی باید علاوه بر رعایت بهداشت دستگاه تناسلی ، بهداشت جنسی را نیز رعایت کرد .

* به طور کلی بهداشت فردی مثلا استحمام مرتب ، کوتاه بودن ناخن ها ، شست و شوی دستها به خصوص قبل و بعد از اجابت مزاج ، در پیشگیری از عفونت های دستگاه تناسلی بسیار موثر است . بهتر است پس از طهارت ، ناحیه تناسلی را با دستمال تمیز خشک شود .

*از حوله و وسایل حمام دیگران استفاده نشود و وسایل حمام پس از هر بار استحمام در آفتاب قرار داده شود .

*از لباسهای زیر نخی استفاده شود و رنگ آنها روشن مخصوصا سفید انتخاب شود تا در صورت تغییر رنگ ترشحات ، زود و آسان تشخیص داده شود .

*از پوشیدن لباسهای چسبان و تنگ خودداری شود .

*لباسهای زیر را باید در فاصله زمانی کوتاه عوض کرده و جدا از سایر لباسها شسته شود و پس از شست و شودر برابر آفتاب خشک شود . در صورت عدم امکان استفاده از آفتاب ، پس از خشک شدن لباس ، باید ان را با اتوی داغ اتو کرد . این کار موجب از بین رفتن عوامل بیماری زا می شود .

*به هیچ وجه از لباس زیر دیگران حتی نزدیکان استفاده نشود .

*پس از شنا در استخر و حوضچه های عمومی دوش گرفته شود و در حمام های عمومی حتما محل نشستن را تمیز کرده و بهتر است مستقیما روی کف حمام نشسته نشود .

*از نزدیکی در هنگام قاعدگی خودداری کرده زیرا احتمال ابتلا به عفونت بیشتر می شود .

*در طی دوران قاعدگی استحمام و شست و شوی بدن مانعی ندارد و حتی بهتر است یک یا دو بار در طی این دوران استحمام انجام شود .

*قبل و بعد از از هر بار نزدیکی بایستی ادرار کرد و دستگاه تناسلی شست و شو داده شود .

*از مقاربت به روش های غیر معمول به خصوص مقعدی یا دهانی خودداری شود زیرا علاوه بر این که از نظر شرعی منع شده است احتمال انتقال عفونت (به زن و مرد) و صدمات جسمانی در آن بسیار بالاست .

*افراد مبتلا به بیماری دیابت و زنان حامله آمادگی بیشتری برای ابتلا به عفونت های دستگاه تناسلی را دارند . بنابراین این افراد به مراقبت بیشتری نیاز دارند .

*بهترین راه برای جلوگیری از انتقال عفونت های تناسلی بین زن و شوهر ، استفاده از کاندوم است . کاندوم علاوه بر جلوگیری از بارداری ، مانع از انتقال عوامل بیماری زا در حین نزدیکی می شود .

*با داشتن هر علامت غیر عادی مثل خارش ، سوزش ، دردهای زیر شکم ، ترشحات مهبلی غیر طبیعی به خصوص با رنگ و بوی غیر عادی ، درد و لکه بینی به هنگام نزدیکی ، باید سریعا جهت درمان مراجعه کرد . زیرا در صورت طولانی و مزمن شدن بیماری ، عفونت پیشرفت کرده و در نتیجه درمان سخت تر ، طولانی تر و گران تر می شود و حتی ممکن است نیاز به عمل جراحی شود .

*از آن جا که بسیاری از عفونت های دستگاه تناسلی پس از زایمان ، به علت صدمات وارده به دهانه رحم ، ایجاد می شود . همه زنان چهل روز پس از زایمان حتما باید برای معاینه داخلی و در صورت امکان جهت آزمایش پاپ اسمیر به پزشک و یا مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند .

*انجام آزمایش پاپ اسمیر به صورت منظم در تشخیص زودرس انواع عفونت های تناسلی و سرطان گردن رحم در زنان از اهمیت بسیاری برخوردار است .

*زن و شوهر در برابر یکدیگر مسئولیت دارند . برای پیشگیری از عفونت های تناسلی هر یک از آن ها باید در رعایت اصول پیشگیری و درمان بیماری مشارکت کامل داشته باشند .

*وفاداری زن و شوهر به یکدیگر سبب می شود عفونت های تناسلی به ویژه عفونت های مقاربتی خطرناک مانند ایدز ، سوزاک ، سفلیس و ... به حریم خانواده وارد نشود .

/مریض خونه/

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *