بازدید این صفحه: 1310

بزرگترین مرکز جامع درمانی ام اس کشور در اصفهان افتتاح شد

بخش نخست بزرگترین مرکز جامع آموزشی، پژوهشی و درمانی بیماری ام اس (MS) کشور در اصفهان گشایش یافت.

به گزارش مریض خونه به نقل از ایرنا : این مرکز خیرساز با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال و زیر بنای حدود پنج هزار متر مربع ساخته شده و دارای هفت درمانگاه تخصصی و پنج درمانگاه عمومی است.
مدیر عامل انجمن خیریه ام اس اصفهان روز شنبه با اعلام این خبر گفت: مرحله نخست این مرکز دیروز همزمان با عید غدیر خم افتتاح شد اما فعالیت های درمانی و تحقیقاتی آن از حدود دو هفته آینده آغاز می شود.
مسعود اعتمادی فر افزود: مرحله نخست این مرکز حدود ۲۰ درصد کل مجموعه را شامل می شود و برای تکمیل مراحل و طبقات دیگر این مجتمع به تجهیزات بیشتری مانند تخت بیمارستانی و سیستم های آب درمانی نیاز است.
وی با اشاره به ظرفیت پذیرش حدود ۲۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در این مرکز گفت: آزمایشگاه، مرکز توانبخشی، کلاس های آموزشی، کتابخانه، داروخانه تخصصی رادیولوژی و ام آر آی از جمله امکانات این مرکز است که در آینده با کمک خیران تجهیز می شود.
اعتمادی فر از این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز جامع درمانی و علمی بیماری ام اس در ایران و یکی از ۱۰ مرکز جامع در دنیا نام برد.
به گفته این متخصص مغز و اعصاب، بیش از شش هزار بیمار مبتلا به ام اس در استان اصفهان زندگی می کنند.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی احداث بزرگترین مرکز جامع ام اس کشور در سال ۸۹ در خیابان شهید باهنر اصفهان آغاز و زمین این مجتمع از سوی مرحوم سید محمد بحرینیان از خیران حوزه سلامت اصفهان اهدا شد.
بیماری فلج چندگانه که با نام اختصاری اِم اِس (MS) نیز شناخته می شود، یک بیماری التهابی است که در آن غلاف های میلین سلول های عصبی در مغز و نخاع آسیب می بینند.
این آسیب دیدگی در توانایی بخش هایی از سیستم عصبی که مسئول ارتباط هستند می تواند اختلال ایجاد کند و باعث بوجود آمدن علائم و نشانه های زیاد و مشکلات جسمی شود.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *