بازدید این صفحه: 2359

معاینه پستان(لمس)

اصول معاینه پستان چه توسط فرد و چه توسط پزشک یا پرسنل بهداشتی شبیه هم می باشد ، معاینه شامل دو مرحله مشاهده و لمس است .

مرحله مشاهده(کلیک)

مرحله  لمس

****************************************************************************************************************************************************

معاینه پستان(لمس)

مرحله اصلی لمس ، بررسی بافت پستان است . برای این کار می بایست به پشت دراز بکشید و یک بالش کوچک در زیر شانه طرفی که معاینه می شود ، قرار داده و دست همان طرف را در زیر سر قرار دهید . این کار باعث می شود بافت پستان شما به روی قفسه سینه پهن شده ، در نتیجه معاینه به راحتی انجام گیرد . در هنگام لمس پستان ، تمام قسمت های هر پستان از نوک آن تا زیر بغل ، با استفاده از فشار نرمه انگشتان دست مقابل به صورت دورانی لمس می شود . هر گونه توده ، سفتی یا برجستگی که در یک پستان یا زیر بغل وجود داشته باشد و در طرف مقابل موجود نباشد غیر عادی بوده و نیاز به بررسی توسط پزشک دارد . بهتر است جهت انجام معاینه دقیق پستان در حالت ایستاده هم به صورتی که دست همان سمتی که معاینه پستان انجام می شود بالا قرار گرفته و سپس تمام قسمت های پستان مانند حالت خوابیده ، با دست سمت مقابل معاینه شود .

بالا رفتن آگاهی زنان و توجه آنها نسبت به خطرجدی سرطان پستان مهمترین عامل کنترل این بیماری است . تشخیص سرطان پستان در مراحل اولیه ۹۷% شانس زنده ماندن را افزایش می دهد .

/مریض خونه/

فروش طرح گلدوزی
  1. پینگ: معاینه پستان مریض خونه

  2. پینگ: معاینه پستان(مشاهده) مریض خونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *