بازدید این صفحه: 3569

پیکرهای ۲ نفر از زائران ایرانی در سردخانه زائران پاکستانی یافت شد

به گزارش مریض خونه و به نقل از شبکه خبر، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه گروه های شناسایی کشورمان درعربستان بی وقفه درحال فعالیت اند افزود: دیروز پیکرهای ۲ نفر از زائران ایرانی را در سردخانه محل نگهداری اجساد زائران پاکستانی یافتیم.

پیکرهای ۲ نفر از زائران ایرانی در سردخانه زائران پاکستانی یافت شد

اوحدی با بیان اینکه هنوز از سرنوشت ۷۱ زائر ایرانی خبری در دسترس نیست، گفت: در مذاکره با مقامات وزارت حج و وزارت بهداشت عربستان توافق شد تیم های جست وجوی ایرانی به سردخانه جدید جده که تعدادی از پیکرهای مجهول الهویه در آنجا نگهداری می شود دسترسی داشته باشند. همچنین هماهنگی لازم برای حضور تیم های ایرانی در سردخانه های بیمارستان های مکه نیز انجام شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برخی گمانه زنی ها درباره بازداشت شدن تعدادی از حجاج ایرانی و احتمال زنده بودن آنها گفت: هرگونه آمار و اطلاعاتی درباره دستگیری های اتباع و زائران ایرانی، بلافاصله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده  اطلاع داده می شود، اما تا این لحظه اخباری مبنی بر دستگیری و بازداشت زائران ایرانی به کنسولگری یا سازمان حج و زیارت کشورمان ارائه نشده است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین اعلام کرد، مقامات پزشکی قانونی عربستان از شناسایی ۴۵ زائر جانباخته ایرانی در سردخانه جده خبر داده اند که قرار است این پیکرها به مکه منتقل شوند تا کار تشخیص هویت آنها انجام شود.

پنجشنبه ۱۲ مهرماه ۹۴ همزمان با روز عید قربان، هزاران نفر از حجاج در اثر بی مبالاتی و برنامه ریزی غلط سعودی ها در ازدحام جمعیت گرفتار شدند و نزدیک به ۵ هزار حاجی در مسیر طواف خانه خدا جان به جان آفرین تسلیم کردند.
حدود ۴۵۰ نفر از جانباختگان این فاجعه بزرگ، ایرانی بودند.

/مریض خونه/

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *