بازدید این صفحه: 390
کاهش شکر در فرآورده های غذایی

منتظر کاهش شکر در فرآورده های غذایی باشید

سهیل اسکندری  معاون اداره کل نظارت بر فراورده های خوراکی و آشامیدتی سازمان غذا و دارو گفت : حد مطلوب مصرف شکر برای افراد سالم کمتر از ۱۰ درصد  انرژی روزانه معادل حدود ۵۰گرم در روز است و باید در رژیم غذایی روزانه این مقدار رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۵۶ واحد تولید کننده نوشابه گاز دار و ۳۴۰ واحد تولید کننده نوشیدنی میوه ای در کشور مشغول فعالیت می باشند تصریح کرد: درسال ۹۳ در راستای کاهش مصرف شکر بازنگری در ضوابط نوشیدنی میوه ای است که ۱٫۵ درصد میزان شکر مصرفی کم شده و ۵درصد میزان آبمیوه مصرفی در فرمولاسیون افزایش پیدا کرده است.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های خوراکی و آشامیدتی سازمان غذا و دارو همچنین گفت: براساس مصوبه کمیته فنی قانونی اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی که در راستای ارتقاء سلامت محصولات غذایی صورت پذیرفته، کاهش مصرف شکر در نوشابه های گازدار به حداکثر ۹درصد تقلیل یافته است.

اسکندری در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: در راستای کاهش مصرف شکر، واردات نوشابه های گازدار  توسط سازمان غذا و دارو ممنوع شده است ،ضمن اینکه کاهش مقدار شکر مجاز در نوشابه های انرژی زا، از دیگر دست آوردهای اقدامات سازمان غذا و دارو است.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های خوراکی و آشامیدتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر مصوبات کاهش شکر فرمولاسیون در شیرهای طعم دار و دسرهای لبنی، خبر از کاهش ۱۰درصد شکر در فراورده های مذکور داد و خاطر نشان کرد: حداکثر سقف شکر در شیرهای طعم دار از اول دی ماه ۹۴ ،براساس ابلاغ اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی کاهش می یابد.

 اسکندری در خصوص میزان قند مجاز در فراورده های یخی گفت : از  دهم دی ماه سال جاری این عدد به ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

.

.

.

.

.

.

.

.

منبع : ایلنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *