بازدید این صفحه: 5033
دکتر ابوطالب صارمی-سوابق تحصیلی دکتر صارمی-بیوگرافی دکتر ابوطالب صارمی-مرکز باروری و ناباروری-بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان، زایمان و نازایی صارم

دکتر ابوطالب صارمی

دکتر ابوطالب صارمی

 

گزارشی از شرح حال دکتر ابوطالب صارمی

ابوطالب صارمی در سال ۱۳۲۶ در شهرستان درگز در استان خراسان رضوی به دنیا آمد.

وی تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان انوری درگز، سپس شاهرضای مشهد- نزد پدربزرگشان که در این زمان مقیم مشهد بودند- به پایان رساند. صارمی در سال ۱۳۴۳ موفق به دریافت دیپلم شد و در کنکور همان سال در دانشگاه ملی در رشته ی پزشکی پذیرفته شد.

و سال بعد به منظور تحصیل در دانشگاه دولتی مجدداً در کنکور شرکت کردند و در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد و بنا به اقتضای عصر، مدتی در دانشگاه جندی شاپور اهواز و بعد از دو سال در دانشگاه تهران ادامه تحصیل دادند و موفق به اخذ درجه دکترا شدند.

متعاقب آن دعوت همشهری­هایش را اجابت نموده، به مدت یکسال تا دوره سربازی، در مرکز شیر و خورشید سرخ(هلال احمر) درگز منشاء خدمات شایانی به همشهری هایش شد، و در آنجا موضوعی انگیزه او را جهت ادامه تحصیل در رشته زنان یا به تعبیری درست تر «رشته سلامت مادران» برانگیخت، اما ادامه تحصیل منوط به گذراندن دوران خدمت سربازی بود که با عنوان افسر وظیفه در بیمارستان پایگاه ششم شکاری بوشهر مشغول خدمت شدند، و مدتی نیز سرپرست بهداری راه استان بوشهر بودند.

چندی نگذشت که، با اراده درصدد ادامه تحصیل برآمدند، به این سبب دوره تخصصی را در رشته زنان و زایمان در بیمارستان تجریش شروع نمودند و در ادامه با اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر اروپایی، در آغاز راهی اسپانیا شدند، همزمان با آن امکان تحصیلش در اتریش نیز فراهم شد و با تلاشی بی وقفه در سال ۱۹۸۰م. از دانشگاه وین اتریش medical و university of vienna و در سال ۱۹۸۲م. از دانشگاه مونستر آلمان university of munster موفق به اخذ دیپلم های تخصصی در رشته زنان و زایمان گردیدند و پس از اخذ دانشنامه به عنوان استادیار، فعالیت تخصصی خود را در آلمان شروع کردند، ایشان در ادامه فعالیت هایشان در سال ۱۹۸۶م. از دانشگاه وین موفق به اخذ درجه فوق تخصص در زمینه نازایی و IVF گردیدند.

زمان بازگشت دکتر صارمی به ایران

گرچه اخذ دانشنامه تخصصی، درجه استادیاری و فعالیت حرفه­ای در آلمان موفقیت بزرگی در زندگی ایشان محسوب می شد، اما دعوت گروه اعزامی از ایران- که در آن زمان به منظور جذب نیروهای متخصص و متعهد راهی اروپا شده بودند- را اجابت کرده و در ۱۷ آذر ۱۳۶۱ به ایران آمدند و یک ماه در بیمارستان شهدای تهران مشغول خدمت شدند. سپس در خصوص راه اندازی مرکز تحقيقات جنين آزمايشگاهيIVF- که در آن برهه علم نوپایی در دنیا بود- مذاكراتي با دانشگاه تهران صورت گرفت و پس از اخذ موافقت ­هاي لازم، مركز تحقيقات در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۲۶و (اوايل سال ۱۳۶۳) به همت ايشان در بیمارستان شریعتی تاسيس و رسماً فعاليت خود را آغاز كرد. دكتر صارمي در بدو راه اندازي مركز تحقيقات جنين آزمايشگاهي، طي سخنرانی در انجمن نظام پزشکی، هدف از راه اندازی مرکز IVF را به تفصيل بیان داشتند. و بدين ترتيب پس از تاسيس مركز، علاوه بر اجراي طرح تحقیقاتی، راه اندازی بخش نازائی و جنین آزمایشگاهی(IVF)، به تدریس در دانشگاه تهران نيز مشغول شدند و حتی تجهیزات لازم و فراتر از آن اخذ استفتاء علماء جهت مشروعیت بخشیدن به این روش درمانی از دیگر اقدامات ايشان بود. اما پس از مدتی پروژه مذکور متوقف و دکتر صارمی از ادامه طرح در دانشگاه استنکاف جست .

دکتر ابوطالب صارمی -سوابق تحصیلی دکتر صارمی-بیوگرافی دکتر ابوطالب صارمی-مرکز باروری و ناباروری-بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان، زایمان و نازایی صارم

دکتر ابوطالب صارمی

تا این که موقعیتی در بیمارستان آبان فراهم شد و با همکاری زنده یاد دکتر حسن مهاجری بخش ivf را (در بیمارستان آبان) بنیان گذاشت و بدین ترتیب در سال ۱۳۶۷ش. برای اولین بار در ایران، نخستین نوزاد را از طریق روش کمک باروری GIFT بدنیا آوردند و گزارش این موفقیت در کنگره ۱۳۶۸ تهران ارائه شد، متعاقب این فعالیت ها در روز شنبه ۷ دی ماه ۱۳۷۰ نخستین دوقلوی آزمایشگاهی با روش IVF توسط دکتر صارمی و دکتر مهاجری بدنیا آورده شدند .

دکتر صارمی پس از مدتی فعالیت پژوهشی، آموزشی و درمانی در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۳۷۲ش. مرکز باروری و ناباروری خصوصی خود را در خیابان خردمند جنوبی تهران تأسیس کردند و از آن پس منشاء نوآوری­های جدیدی در علم و عمل ناباروری، همچنین علاوه بر GIFT و IUI و IVF روش میکرواینجکشن، ZIFT، هچینگ، استفاده از چسب جنین انجماد اسپرم شوهر، انجماد جنین و باروری موفق با استفاده از اسپرماتید(یاخته اولیه اسپرم) شدند؛ همینطور در مورد سقط های مکرر ایمونولوژیک با استفاده از لنفوسیت تراپی و یا در مرگ های جنین در اثر حساسیت Rh با تزریق خون به جنین داخل رحم(IUT) ، بررسی سلامت جنین و تشخیص پیش از تولد اختلالات ژنتیک و تالاسمی از طریق CVS و آمینوسنتز،‌ کلینیک های فوق تخصصی مربوطه را راه اندازی کردند.

همکاری در راه اندازی مراکز ناباروری IVF شیراز، تبریز، ارومیه، اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی (واحد پزشکی تهران) و پیشنهاد دهنده تأسیس حداقل پنجاه مرکز ناباروری در کشور بودند.

از گذشته دکتر صارمی در تکاپو بودند که به آرزوی پدر و پدربزرگشان- که تأسیس بیمارستان بود- جامه عمل بپوشانند، از این روی عزم خود را جزم کردند تا بیمارستانی مجهز و در خور مقام مادر در ایران بنا کنند که جهت تحقق اهدافشان در صدد شناسایی مکانی مناسب برآمدند و عاقبت با مطالعاتی که صورت گرفت، در سال ۱۳۷۴ قطعه زمینی به مساحت شانزده هزار متر مربع از وزارت مسکن با کاربری بیمارستان در شهرک اکباتان خریداری نمودند.

طرح و نقشه پروژه بیمارستان به مهندسین مشاور شورا- که از مهندسان با تجربه و قابل اعتماد بودند- سپرده شد و از سال ۱۳۷۶ش. اجرای پروژه اسکلت بتونی به مهندس هاشم صارمی و مهندس خادمی، که تا این زمان پروژه های موفق عدیده­ ای داشتند، واگذار شد و نازک کاری و تکمیل پروژه توسط مهندس نوشادیان صورت گرفت.

سرانجام ساختمان «بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان، زایمان و نازایی صارم»، به مساحت شانزده هزار متر مربع و با بنای قریب به چهارده هزار متر در پنج طبقه و در مدت هشت سال با رعایت استانداردهای احداث بنا و لحاظ کردن کلیه نکات ایمنی و در عین حال توجه به اِرگونومی، با جلوه ای نو در اواخر سال ۱۳۷۶ ش شروع به احداث شد در سالهاي بعد بيمارستان تجهیز شد و سرانجام در ۱۵ مرداد ۱۳۸۵ش. با اخذ مجوز از وزارت بهداشت، رسماً فعالیت اجرایی درمانی خود را آغاز کرد و تا امروز نیز با حفظ پویایی در حال توسعه خدمات و انجام فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی بوده است که با استقبال عمومی مردم همراه است.

دیگر خدمات شایسته ی  دکتر ابوطالب صارمی  :

 فعالیت های علمی- پژوهشی و آموزشی از جمله: تأسیس پژوهشکده سلولی- مولکولی و سلولهای بنیادی صارم، تدریس، تألیف و نشر کتابها و نشریه های علمی- پژوهشی در زمینه پزشکی مرتبط با زنان و زایمان و نازایی، همچنین تولیت موقوفات صارم الممالک- پدر بزرگشان – و تأسیس انجمن متخصصین باروری و ناباروری نام برد.

نگاهی کوتاه به فعالیت ها و سوابق دکتر صارمی

سوابق تحصیلی دکتر ابوطالب صارمی

 

فوق تخصص باروری و IVF از دانشگاه وین(University of Vienna) اتریش

تخصص زنان و زایمان از دانشگاه مونستر (University of Münster) آلمان

دیپلم تخصصی زنان و زایمان از دانشگاه وین (University of Vienna) اتریش

 دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه های جندی شاپور اهواز و تهران

سوابق اجرایی دکتر ابوطالب صارمی

 

مؤسس بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان و نازائی صارم

مؤسس مرکز باروری و ناباروری IVF صارم

همکاری در تأسیس درمانگاه IVF بیمارستان آبان تهران

موسس مرکز ناباروری و جنین آزمایشگاهی و استادیار بیمارستان شریعتی تهران

مؤسس انجمن متخصصین باروری و ناباروری

فعالیت های پژوهشی دکتر ابوطالب صارمی

پژوهشگر، نویسنده مقاله و کتاب های پزشکی

 بنیانگذار و ریاست پژوهشکده سلولی-مولکولی و سلولهای بنیادی صارم

 صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه های فصلنامه علمی و پژوهشی دانشنامه

صارم و ماهنامه بیمارستان فوق تخصصی صارم

 

فعالیت در امور خیریه

 

تولیت موقوفات صارم الممالک

 

 

منبع : سایت بیمارستان صارم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *