بازدید این صفحه: 1510
علت ایجاد لکه های سفید روی ناخن-علیرضا فیروزعضو مرکز تحقیقات پوست و جذام علوم پزشکی تهران-درمان سفیدی روی ناخن-رفع سفیدی روی ناخن-سفیدی روی ناخن

علت ایجاد لکه های سفید روی ناخن

علت ایجاد لکه های سفید روی ناخن

شاید تا به امروز دلیل های متفاوتی را در خصوص لکه های سفید روی ناخن شنیده باشید، مانند کمبود آهن،کمبود کلسیم و…اما جای این سوال خالی است که کدام یک از این علل میتواند دلیل اصلی ایجاد لکه های سفید روی ناخنتان باشد.

علیرضا فیروزعضو مرکز تحقیقات پوست و جذام علوم پزشکی تهران، در خصوص ایجاد لکه های سفید روی ناخن اظهار داشت: گاهی لکه‌های سفیدی روی سطح ناخن دیده می‌شود که اغلب طبق باور غلط فکر می‌کنند ناشی از کمبود روی و کلسیم در بدن است.اما آیا علت بروز این لکه ها کمبود ویتامین و مواد معدنی است ؟!

علت ایجاد لکه های سفید روی ناخن

علت ایجاد لکه های سفید روی ناخن

 در حالی که دلیل اصلی آن خوردن ضربه هر چند خفیف روی ناخن است چرا که هنگام ضربه خوردن تخته ناخن از بستر زیرش جدا می‌شود و با اشکال در انعکاس نور روی سطح ناخن ،لکه‌های سفیدی را روی سطح ناخن مشاهده می‌کنیم.که اغلب موارد این ضربه های وارد شده همراه با درد نیست به همین دلیل است که این لکه های ایجاد شده را با کمبود ویتامین و مواد معدنی اشتباه می گیریم.

 اغلب افرادی که کارهای مکانیکی مانند موسیقی یا تایپ و یا خیاطی و دگر کارهایی که مستلزم استفاده از انگشتان دست هستند و با ناخن ها کارهایی را انجام می‌دهند بیشتر با این مشکل مواجهند.

علیرضا فیروزعضو هیئت علمی علوم پزشکی تهران همچنین در مورد ریش ریش شدن کنار ناخن گفت : این امر ناشی از تماس زیاد و مکرر با آب و مواد شوینده است و ربطی به کمبود ویتامین یا هر چیز دیگری در بدن ندارد.

برای مطالعه بیشتر در خصوص علت ریش ریش شدن کنار ناخن،پیشگیری و درمان آن ؛کلیک نمایید  

 

منبع : فارس

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *