بازدید این صفحه: 4895
مرکز تحقیقات روان تنی(سایکوسوماتیک) اصفهان-سایت مرکز تحقیقات روان تنی اصفهان-ریاست مرکز تحقیقات روان تنی اصفهان-اعضای شورای پژوهشی مرکز تحقیقات روان تنی

مرکز تحقیقات روان تنی(سایکوسوماتیک) اصفهان

مرکز تحقیقات روان تنی(سایکوسوماتیک) اصفهان

مرکز تحقیقات روان تنی(سایکوسوماتیک) اصفهان /Markaz Tahghighat RanTani Esfahan

 

سایت مرکز تحقیقات روان تنی(سایکوسوماتیک) اصفهان  : psrc.mui.ac.ir

 

ریاست مرکز تحقیقات روان تنی(سایکوسوماتیک) اصفهان

دکتر حميد افشار متولد۱۳۴۶در شهر اصفهان، فارغ التحصیل دوره پزشکی عمومی در سال ۱۳۷۰ از دانشگاه علوم پزشكي اصفهان. وی در سال ۱۳۸۰ موفق به اخذ برد تخصصی روانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گردید. وی از سال ۸۱ تاکنون بعنوان عضو هیئت علمی در گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشغول به کار تدریس و تحقیق می باشد. در حال حاضر ریاست مرکز تحقیقات سايكوسوماتيك دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مديريت گروه روانپزشكي دانشكده پزشكي را بعهده دارد.

 

اعضاي هيئت موسس مرکز تحقیقات روان تنی(سایکوسوماتیک) اصفهان

دكتر پيمان متقي «متخصص روماتولوژي»
دكتر محمد ميناكاري «متخصص گوارش»
دكتر معصومه صادقي «متخصص قلب و عروق»
دكتر حميد افشار «متخصص اعصاب و روان – روانپزشك»
دكتر مجيد بركتين «فلوشيپ نوروسايكتري – روانپزشك»

 

اعضای شورای پژوهشی مرکز تحقیقات روان تنی(سایکوسوماتیک) اصفهان

۱- آقای دکتر حمید افشار afshar @med.mui.ac.ir
۲- آقای دکتر غلامرضا خیرآبادی kheirabadi@bsrc.mui.ac.ir
۳- آقای دکتر مجید برکتین barekatain@med.mui.ac.ir
۴- خانم دکتر ندا ادیبی neda705@yahoo.com
۵- آقای دکتر آوات فیضی awat_feizi@hotmail.com
۶- آقای دکتر حامد دقاق زاده daghaghzadeh@med.mui.ac.ir
۷- آقای دکتر حمیدرضا روح افزا hroohafza@gmail.com
۸- آقای دکتر علی محمد فاطمی a_fatemi@med.mui.ac.ir
۹- خانم مهشید تسلیمی taslimi.mahshid@gmail.com

 

خدمات درماني مرکز تحقیقات روان تنی(سایکوسوماتیک) اصفهان

خدمات درمانی: شامل خدمات روانپزشکی و خدمات روانشناختی می باشد که خدمات روانپزشکی شامل درمانگاههای سایکودرماتولوژی، سایکوکاردیولوژی، سایکوگاستروانترولوژی، سایکوسکچوال و … است .خدمات روانشناختی شامل مشاوره های فردی، گروهی و برگزاری کلاسهای آموزشی خودشناسی، مهارتهای زندگی، وسواس و مدیریت استرس است که در طی این دوره گروه های مختلفی از بیماران از جمله بیماران شبه جسمی، اختلالات عملکردی گوارش، سردرد و دردهای مزمن –همچنین بیماران ارجاع شده از انواع مراکز درمانی غیر روانپزشکی پذیرفته می شوند.

 

خدمات تحقیقاتی مرکز تحقیقات روان تنی(سایکوسوماتیک) اصفهان

خدمات تحقیقاتی:یکی از اهداف اصلی این مرکز انجام پژوهش های بنیادی، همه گیرشناسی و تحقیقاتی جهت پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالثیه میباشد. در این راستا برای بیماران مراجعه کننده به کلینیک های این مرکز پرونده استانداردکاملی تشکیل و اطلاعات بیماران مراجعه کننده به این کلینیک ها ثبت میگردد و در بانک اطلاعاتی ما وارد شده و جهت انجام فعالیت های تحقیقاتی مورد استفاده قرار میگیرد. از جمله این اطلاعات مواردی مانند یافته های بالینی ، گزارشات آزمایشگاهی، تستهای روانشناختی و شرح حال خانواده و… میباشد. از زمان شروع به کار این مرکز بیش از۲۰ طرح تحقیقاتی، ۱۵ پایان نامه در این مرکز انجام شده است و بیش از ۹۰ مقاله در مجلات داخلی و بین المللی به چاپ رسیده است .

 

 

تاریخچه مرکز تحقیقات روان تنی(سایکوسوماتیک) اصفهان

مركز تحقيقات روان تني(سايكوسوماتيك)از سال ۱۳۸۹ فعاليت خود را با هدف گسترش پژوهش، اطلاع رساني و ارايه رويكردهاي روزآمد در پزشكي روان تني با مجوز شماره ۱۵۱۶ از معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي آغاز كرد.محل استقرار اين مركز در پژوهشکده طب عملکردی وابسته به معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشكي اصفهان است.اين مركز در حال حاضر از نظر گردش مالي- اداري به معاونت فناوري دانشگاه علوم پزشكي اصفهان وابسته است

 

معرفی مرکز تحقیقات روان تنی(سایکوسوماتیک) اصفهان

با توسعه سريع دنياي صنعتي و افزايش فشارهاي جسمي- رواني ناشي از این تغييرات سريع، شاهد افزايش اختلالات مرتبط با استرس در انسان ها هستيم. امروزه پژوهش در حوزه بيماريهاي غيرواگير از جنبه شناخت عوامل مسبب، تشديد كننده و تداوم دهنده از دغدغه هاي مهم پژوهشگران جهان پزشكي است.تغییر الگوی بیماریها در قرن اخیر نشان دهنده کاهش مرگ ومیر بیماری های عفونی و مسری و افزایش بیماری های مزمن و غیرواگیر است. به همین علت در چند دهه اخیر، بیماری های مزمن و اختلالات روان تنی نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. ویژگی اساسی این تغییر، پر رنگ شدن نقش عوامل روانی اجتماعی و فرهنگی و اهمیت یافتن تاثیر ساختارها و رفتارهای اجتماعی بر پیدایش، سیر و توزیع و درمان بیماری و ناخوشی انسانها است. بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر از قبیل بیماری گرفتگی عروق کرونر قلب، آسم، اختلالات عملکردی گوارشی و غیره امروزه بر زندگی بسیاری از ساکنین کره زمین تاثیر گذار است. نقش استرس و سبک زندگی به عنوان یک عامل مهم و موثر به همراه عوامل دیگر در تمامی اختلالات فوق الذکر، دیده می‌شود. از نظر متخصصان اساس تمامی بیماری‌های روان‌تنی تاثیر مسایل روانی و مشکلات شخصیتی و حتی سبک زندگی بر جسم می‌باشد. برای توجه جدی و همه جانبه به این بیماریها بایستی از مدل های مراقبتی ارایه شده در پزشکی روان تنی سود برد.

مرکز تحقیقات روان تنی(سایکوسوماتیک) اصفهان

مرکز تحقیقات روان تنی(سایکوسوماتیک) اصفهان

فروش طرح گلدوزی
  1. پینگ: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان - مریض خونهمریض خونه

  2. پینگ: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان - مریض خونهمریض خونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *