بازدید این صفحه: 915
اهمیت شروع به موقع تغذیه کودک با شیر مادر - پیشگیری از بروز هیپو گلیسمی -فواید تغذیه کودک با شیر مادر-میکرو ارگانیزم ها-اولین واکسن نوزاد-شیر مادر

اهمیت شروع به موقع تغذیه کودک با شیر مادر

اهمیت شروع به موقع تغذیه کودک با شیر مادر

شروع به موقع تغذیه با شیر مادر برای مادر و نوزاد مزایای بسیاری دارد. از جمله:

– آغوز یا کلستروم برای نوزاد بسیار مغذی است. نیاز نوزاد در این هنگام خیلی کم است و قطرات کم آغوز نیز برای او کافی است. آغوز سرشار از عوامل ایمنی بخش است و اولین واکسن نوزاد محسوب می شود که او را در برابر بسیاری از بیماری حفاظت کرده و به تنظیم سیستم ایمنی در حال تکامل نوزاد نیز کمک می کند. آغوز حاوی فاکتورهای رشد است که به تکامل و عملکرد موثر روده نوزاد کمک کرده و ورود میکرو ارگانیزم ها و آلرژن ها را به بدن نوزاد مشکل می سازد. آغوز سرشار از ویتامین A است که برای حفاظت از چشم ها و کاهش عفونت ها اهمیت دارد و از طرفی با تحریک عمل دفع به پیشگیری از زردی نوزاد کمک می کند.

اهمیت شروع به موقع تغذیه کودک با شیر مادر

اهمیت شروع به موقع تغذیه کودک با شیر مادر

– به تولید شیر کافی برای تغذیه بعدی و همچنین پیشگیری از بروز هیپو گلیسمی کمک می کند.

– رفلکس مکیدن نوزاد را ( که در طول یک ساعت اول بسیار قوی است) برای گرفتن صحیح پستان بکار می اندازد. این مزیت به انقباض رحم و خروج جفت و کاهش خونریزی مادر کمک می کند.

– امکان تماس پوست با پوست مادر و نوزاد را فراهم می کند و گرمای مورد نیاز نوزاد را بویژه برای نوزادان نارس و کم وزن تامین می کند.

– برای نوزادان کم وزن مفیدتر است چون احتمال مرگ و میر آن ها بیشتر است و به هنگام تولد به حمایت بیشتریبرای خوب مکیدن نیاز دارد.

یادآور می گردد که پس از زایمان طبیعی و یا سزارین با بی حسی موضعی تغذیه با شیر مادر را اغلب می توان بلافاصله شروع نمود. پس از سزارین با بیهوشی عمومی تغذیه با شیر مادر می تواند ظرف چند ساعت اول به محض هشیاری مادر انجام شود.

 

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *