بازدید این صفحه: 2464
روش صحیح شیر دادن به نوزاد -Breastfeeding baby-روش صحیح شیر دادن به نوزاد-نحوه شیر دادن به نوزاد-بغل گرفتن نوزاد-شیر دادن به نوزاد به روش زیر بازو-آرئول

روش صحیح شیر دادن به نوزاد

روش صحیح شیر دادن به نوزاد

سه روش شیر دادن متداول است که عبارتند از:

بغل گرفتن نوزاد:

در این روش گردن نوزاد در زاویه آرنج قرار می گیرد. صورتش مقابل پستان مادر و سر و بدنش در یک امتداد و دست نوزاد که در تماس با بدن مادر است در پهلو ی او قرار می گیرد. باسن کودک باید در آغوش مادر باشد. این روش برای شیر دادن به نوزاد مناسب است.

وضعیت خوابیده به پهلو

این روش مخصوصاً برای مادر مادرانی که سزارین شده اند، مفید است. در این روش سر و بدن نوزاد در امتداد یک خط مستقیم است و صورت او رو به روی پستان مادر و بینی اش مقابل نوک پستان قرار می گیرد. بدن نوزاد در تماس نزدیک با بدن مادر است.

روش صحیح شیر دادن به نوزاد

روش صحیح شیر دادن به نوزاد

روش زیر بازو (فوتبالی)

در این روش مادر در وضعیت نشسته با دست راست و یا چپ و یا هر دو (در موارد دوقلوزایی) سر نوزاد را نگه می دارد و بدن و پای او ار در زیر بغل و بازوی خود قرار می دهد. با این روش مادر می تواند کودکان دوقلوی خود را هم زمان با شیر خود تغذیه کند.
طرز صحیح قراردادن پستان در دهان نوزاد
مهم ترین نکته ای که هنگام شیردادن باید به آن توجه کرد، طرز قرار دادن پستان در دهان کودک است. اگر پستان به طرز صحیح در دهان نوزاد قرار گیرد، از درد، زخم و ترک پستان جلوگیری می شود.

روش صحیح شیر دادن به نوزاد

روش صحیح شیر دادن به نوزاد

نکات مهم:

انگشتان خود را زیر پستان و روی قفسه سینه قرار دهد، به طوری که اولین انگشت او زیر پستان را حمایت کند.
سپس نوک پستان با لب های نوزاد تماس پیدا کند تا نوزاد دهان خود را باز کند و دهانش را جلو آورد. در این گونه موارد باید کودک را به طرف پستان بیاورد نه این که خود و یا پستانش را به طرف او حرکت دهد.
مکیدن درست وقتی است که دهان کودک کاملاً باز است، لب پایین به بیرون برگشته و زبان دورتا دور پستان را فراگرفته است. گونه ها برآمده است و قسمت بیشتری از هاله پستان (آرئول) در بالای دهان کودک دیده می شود. مکیدن آرام و عمیق است و صدای قورت دادن شیر توسط کودک به گوش می رسد.

 

 

منبع : های بیبی (سایت دانستنی های بارداری مریض خونه)

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *