بازدید این صفحه: 822
اهمیت صرف صبحانه برای کودکان مدرسه ای -انواع میان وعده های مناسب برای دانش آموزان-زمان مناسب برای صرف میان وعده-صبحانه برای کودکان مدرسه ای-تغذیه صحیح

اهمیت صرف صبحانه برای کودکان مدرسه ای

اهمیت صرف صبحانه برای کودکان مدرسه ای

مطالعات دهه اخیر نشان داده شده است که تغذیه صحیح در قدرت یادگیری کودکان موثر است در نتیجه افزایش نسبی قند خون موجب بهبود عملکرد مغز و یادگیری کودکان مدرسه ای می شود، نخوردن صبحانه می تواند اثرات منفی بر یادگیری داشته باشد . اگر مدت زمان ناشتایی طولانی شود، نگهداری قند خون در سطحی که مغز قادر به فعالیت طبیعی خود باشد ، دشوارتر شده و یادگیری و تمرکز حواس مختل می شود.
برای اینکه کودکان سنین مدرسه اشتهای کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند باید شام را در ساعات ابتدای شب صرف کنند و شب ها را در ساعت معینی بخوابند تا صبح ها بتوانند زودتر بیدار شده وقت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند. والدین باید سحر خیزی ،ورزش و نرمش صبحگاهی و خوردن صبحانه در محیط گرم خانواده را تشویق نمایند.

اهمیت صرف صبحانه برای کودکان مدرسه ای

اهمیت صرف صبحانه برای کودکان مدرسه ای

غذاهای مثل فرنی ،شیربرنج ،حلیم و عدسی اغلب مورد علاقه کودکان این سنین هستند و از ارزش غذایی بالایی نیز بر خوردارند. این غذاها را می توان در وعده صبحانه به کودکان داد. غذاهایی از قبیل نان و پنیر و گردو ،نان و تخم مرغ ،نان و کره ومربا ،نان و کره وخرما،همراه ب یک لیوان شیر یک صبحانه سالم و مغذی برای کودکان سنین مدرسه به شمار می رود .

میان وعده های مناسب برای دانش آموزان

کودکان سنین مدرسه علاوه بر سه وعده غذای اصلی به میان وعده نیاز دارند. بنابراین ، دانش آموزان در این سنین به خوردن غذا در وعده های بیشتر نیاز دارند و باید در فاصله دو وعده اصلی غذایی میان وعده مصرف کنند.

اهمیت صرف صبحانه برای کودکان مدرسه ای

اهمیت صرف صبحانه برای کودکان مدرسه ای

دانش آموزان باید بدانند تنقلات کم ارزش مانند چیپس ، پفک و سایر تنقلات ارزش غذایی ندارند و به جای آن از مواد غذایی با ارزش مانند انجیر خشک ، توت خشک ، بادام ، پسته ، گردو ، برگه زردآلو و انواع میوه ها نظیر سیب ، پرتقال، نارنگی ، هلو، زردآلو ، انگور، لیموشیرین ، و سبزی هایی نظیر هویج ، کاهو، خیار و ساندویچ هایی مثل نان و تخم مرغ ، نان و پنیر و خیار ، نان و پنیر و گوجه فرنگی ، نان وپنیر و سبزی ،انواع کوکو و کتلت ، نان و حلوا شکری ، نان و پنیر و خرما استفاده شود.

های بی بی (سایت دانستنی های بارداری مریض خونه)

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *