بازدید این صفحه: 1124
مضرات مصرف داروی دیازپام -راه‌های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر-درمان بی‌خوابی و یا کم‌خوابی-بیماران آلزایمری-داروهای آرامش بخش دیازپام- MRI-داروی دیازپام

مضرات مصرف داروی دیازپام

مضرات مصرف داروی دیازپام

دکتر معتمد متخصص مغز و اعصاب   در این باره  گفت: بیماری‌هایی چون آلزایمر که در آنها سیستم عصبی تحلیل می‌رود اغلب باعث بر هم خوردن خواب می‌شوند. این یافته‌ها تعدادی از اولین نشانگرهایی است که بر اثر کم‌خوابی بر پیشرفت این بیماری اشاره دارد.

دکتر معتمد اضافه کرد :  در بیماران آلزایمری کاهش خواب شبانه و بی‌قراری و در بیماران پیشرفته توهم نیز از نشانه‌های این بیماری است این افراد در مراحل پیشرفته این بیماری دچار توهمات بینایی و شنوایی می‌شود و این زمانی صورت می‌گیرد و تشدید می‌شود که داروهایی برای درمان کم‌خوابی آن‌ها خودسرانه مصرف می‌شود مانند داروهای آرامش بخش دیازپام که معمولا در این افراد نتیجه‌ی عکس دارد بیمار را بیش از پیش می‌تواند در وضعیت بی‌خوابی و کم‌خوابی قرار دهد.

مضرات مصرف داروی دیازپام

مضرات مصرف داروی دیازپام

 دکتر معتمد اظهار داشت: در بیماران آلزایمری بروز اختلال در حافظه و روند تفکر سبب عملکردهای اجتماعی و شخصی بیمار شده و در نتیجه ممکن است سبب افسردگی، عصبانیت و پرخاشگری بیمار شود و همچنین این افراد برای درمان بی‌خوابی و یا کم‌خوابی با مراجعه به پزشک متخصص برای کاهش میزان این کم‌خوابی‌ها از داروهایی تجویز شده استفاده نمایند.

دکتر معتمد از راه‌های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر را اینگونه تشریح کرد: تغذیه سالم، ورزش‌، کنترل وزن، استفاده از داروهای کاهش دهنده کلسترول و فشار خون در عدم ابتلا به این بیماری موثر واقع می‌شود از علائم بیماری نیز می‌توان به از دست دادن حافظه، ناتوانی در قضاوت و تصمیم گیری‌، گیجی در مورد زمان و این که امروز چه روزی است را می‌توان نام برد.

مضرات مصرف داروی دیازپام

مضرات مصرف داروی دیازپام

دکتر معتمد خاطر نشان کرد: بیمار آلزایمری با شرح حال دقیق‌، بررسی وضعیت ذهنی و عملکرد و انجام بعضی از آزمایشات خاص، CT اسکن و MRI جهت کنار گذاشتن علل دیگر تشخیص داده می‌شود.

منبع : yjc.ir

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *