بازدید این صفحه: 1021
مضرات خشک کن های برقی -خشک کن های برقی-دستگاههاي خشک کن دست-سالمونلا-مهندس علي اصغر حسني-طرز کارکردن دستگاه های خشک کن-دستگاه های خشک کن برقی

مضرات خشک کن های برقی

مضرات خشک کن های برقی

نتايج حاصله از تحقيقات انجام شده حاکی از آن است که افرادی که در مقابل خشک کن های برقی قرار می گیرند احتمالا بیشتر در معرض ابتلا به باکتری هایی هستند که این هوای داغ به سوی آنها گسیل می دارد.

مهندس علي اصغر حسني مدير گروه تخصصي بهداشت محيط و حرفه اي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه استفاده از دستگاههاي خشک کن دست که در برخي از مکانهاي عمومي و منازل نصب مي شود از نظر بهداشتي توصيه نمي شود اظهار داشت :بر اساس تحقيقات در این زمینه دستمال کاغذی رتبه بهتری دارد چرا که حرکت مالش آن بر روی پوست می تواند به طور فیزیکی آلودگی ها را از بین ببرد.
مهندس علي اصغر حسني افزود :‌این در حالی است که خشک کن های برقی میکروب ها را به سوی بدن فرد مي فرستند و مشکلی که در سرویس های بهداشتی عمومی وجود دارد اين است که به طور مداوم این گرما آلودگی را در هوا منتشر می کند.

مضرات خشک کن های برقی

مضرات خشک کن های برقی

وي خاطر نشان کرد:‌دستمال کاغذی دست ها را با سرعت و کیفیت بهتری نسبت به خشک کن های برقی خشک می کند و مانع از انتقال آلودگی و میکروب ها می شود و بهداشتی تر است و علاوه براين در مراحل۷ گانه شستشوي دست طبق دستورالعمل آن ، مرحله نهايي خشک کردن دست با دستمال کاغذي بيان شده است .
مدير گروه تخصصي بهداشت محيط و حرفه اي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد افزود :‌ باکترهای های موجود در محیط سرویس بهداشتی به دستان کاربر و سپس به اتمسفر انتقال می یابد که این موضوع می تواند به شیوع ارگانیسم هایی مانند سالمونلا و ای کولای منجر شود چرا که افراد اغلب پیش از آنکه دستان خود را به خوبی پاک کنند آنها را خشک می کنند.
مهندس حسني اظهار داشت :‌اين دستگاهها توصيه نمي شود، چراکه نتايج حاصله از تحقيقات انجام شده حاکی از آن است که افرادی که در مقابل خشک کن های برقی قرار می گیرند احتمالا بیشتر در معرض ابتلا به باکتری هایی هستند .

مضرات خشک کن های برقی

مضرات خشک کن های برقی

منبع :  وب دا 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *