بازدید این صفحه: 5300
چرا رگهای دست بعضی افراد برجسته تر هستند؟ -دکتر صداقت‌پیشه، متخصص پوست و مو-پیشگیری از برجسته شدن رگ های دست-برجسته بودن رگ‌ها-علت برجسته بودن رگ‌ها

چرا رگهای دست بعضی افراد برجسته تر هستند؟

چرا رگهای دست بعضی افراد برجسته تر هستند؟

شاید شما هم گاهی به این فکر کرده باشید که چرا دست بعضی افراد دارای رگ های برجسته تری است و می توان به وضوح این رگ ها را مشاهده کرد و یا شاید برای مدتی به دستان این افراد خیره شده و چنین دستی برایتان جذابیت داشته باشد و یا حتی بالعکس.

بسیاری از ظواهر افراد ریشه در ژنتیک این افراد دارد و گاهی هم این ظواهر می توانند اکتسابی باشند.برای مثال ممکن است چنین حالتی را بیشتر در بین افراد تایپیست دید به علت استفاده بسیار از عضلات دست هنگام تایپ.

دکتر صداقت‌پیشه، متخصص پوست و مو گفت: شکل دست و برجسته بودن رگ‌های آن می‌تواند عامل ژنتیکی داشته باشد همچنین کار و فعالیت زیاد دستی همانطور که عضلات را درگیر می‌ نماید، می‌تواند رگ‌ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

دکتر صداقت‌پیشه، افزود: مواجه با مواد شوینده و انواع حلال‌ها می‌تواند سبب آسیب کلاژن پوست شده و پوست دست را نازک کند که این امر موجب پیدا شدن هرچه بیشتر عروق دست می‌شود.

چرا رگهای دست بعضی افراد برجسته تر هستند؟

چرا رگهای دست بعضی افراد برجسته تر هستند؟

دکتر صداقت‌پیشه ادامه داد: در افراد چاق به دلیل تجمع چربی در زیرپوست، رگ‌های دست به خوبی دیده نمی‌شود، این بدین معنا است که در افراد لاغر به دلیل فقدان این لایه‌ی چربی، رگ‌های دست بیشتر معلوم است و از برجستگی بیشتری برخوردار است.

دکتر صداقت‌پیشه اظهار داشت: پوست دست چون در معرض عوامل محیطی و فیزیکی بیشتری است، زودتر دچار آسیب می‌شود، هرچه قدر پوست در معرض نور خورشید بیشتری باشد، آسیب‌پذیرتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برجستگی بیش از حد معمول رگ‌های دست ممکن است به دلیل انسداد عروق آن باشد که در چنین مواردی گرفتگی با درد همراه است.

دکتر صداقت‌پیشه در خصوص پیشگیری از این امر گفت: توصیه میکنم هنگام بیرون رفتن از منزل و یا هنگام رانندگی از دست‌ها در برابر آفتاب محافظت شود و دستکش متناسب با فصل پوشیده شود.

چرا رگهای دست بعضی افراد برجسته تر هستند؟

چرا رگهای دست بعضی افراد برجسته تر هستند؟

منبع : باشگاه خبرنگاران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *