بازدید این صفحه: 678
داروهایی که لازم است همراه غذا مصرف شوند ,جلوگیری از افت فشارخون,مضرات مصرف دارو با شکم خالی,نحوه مصرف قرص‌های ضدبارداری,انواع داروهای مسکن و ضد درد

داروهایی که لازم است همراه غذا مصرف شوند

داروهایی که لازم است همراه غذا مصرف شوند

مصرف برخی داروها با شکم خالی امکان آسیب رساندن به دستگاه گوارش را در پی دارد،بنابر این توصیه میشود داروهایی که ذکر خواهند شد را حتما همراه غذا مصرف کنید زیرا بر اساس مطالعات انجام شده اگر دارویی که لازم است همراه غذا خورده شود با کم خالی مصرف شود خطرات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.برای مثال آسیب به معده ،روده و کلیه ها از خطرات استفاده ی برخی داروها با شکم خالی است.

این داروها عبارت اند از : 

متفورمین

دارویی برای درمان دیابت نوع دو وجود دارد به نام متفورمین که در آن بدن فرد نمی‌تواند سطح قند خون را کنترل نماید .

اگر این دارو بدون غذا و با شکم خالی مصرف شود سبب ایجاد مشکلات مربوط به شکم و گوارش می گردد.افزون بر این موارد استفاده از داروهای درمان دیابت همراه با غذا سبب جلوگیری از افت فشارخون میشود.

آنتی‌بیوتیک‌ها

باید بدانید هر آنتی‌بیوتیک مکانیزم متفاوت خود را دارد. بر این اساس مصرف غذا به همراه بعضی آنتی‌بیوتیک‌ها توصیه می‌ گردد و بعضی دیگر به شدت منع می‌شود. برای مثال  آنتی‌بیوتیک‌هایی که باید به همراه غذا مصرف شوند، آموکسی سیلین و کلوفازیمین می باشند.

داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی

داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی درد را با مسدود کردن پروستاگلاندین‌ها که گیرنده‌های درد هستند تسکین می دهند.این داروها درد ناشی از سر درد و در آرتروز را بهبود می بخشند. مانند استامینوفن، آسپرین و ایبوپروفن که لازم است همراه غذا مصرف شوند.زیرا در این صورت هم ضرر کمتری دارند و هم اثرگذاری بیشتری دارند.

داروهایی که لازم است همراه غذا مصرف شوند

داروهایی که لازم است همراه غذا مصرف شوند

داروهای مسکن و ضد درد

این داروها دردها و نشانه‌های درد موجود در مغز را کاهش می‌دهند. کدئین‌ها، اکسی‌کدون و مورفین از این دسته هستند. برای پیشگیری از حالت تهوع و عمل تهوع، این داروها را به همراه غذا مصرف کنید. علاوه بر این، اگر مواد غذایی که حاوی فیبر هستند با این داروها مصرف شود، از یبوست جلوگیری می‌کند.

داروهای ضد درد و مسکن ها درد ها و نشانه های درد در مغز را کاهش می دهند. کدئین‌ها، اکسی‌کدون و مورفین از این قبیل دارو ها هستند.

برای جلوگیری از حالت تهوع و عمل تهوع، این داروها را به همراه غذا مصرف نمایید

قرص‌های ضدبارداری

قرص‌های ضدبارداری دسته دیگری از داروهایی هستند که باید همراه غذا میل شوند. مصرف این داروها با غذا از حالت تهوع شما پیشگیری می نماید. افزون بر این، اگر این داروها را با غذا میل  کنید زمان مصرف آنها را فراموش نمی‌کنید.

داروهایی که لازم است همراه غذا مصرف شوند

داروهایی که لازم است همراه غذا مصرف شوند

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *