بازدید این صفحه: 912
خواص درمانی و معجزه آسای گیاه جعفری ,خواص درمانی و معجزه آسای گیاه جعفری,خواص گیاه جعفری,گیاه جعفری محافظ قلب,ویتامین های موجود در گیاه جعفری

خواص درمانی و معجزه آسای گیاه جعفری

خواص درمانی و معجزه آسای گیاه جعفری

گیاه جعفری سرشار از ویتامین K می باشد که نقش مهمی در هضم کلسیم دارد و در نتیجه باعث سلامت استخوان‌ها، بهداشت دهان و دندان و بهبود عملکرد سیستم عصبی می‌ گردد.

در تمام فصول سال می‌توان جعفری را در بازارها و خواربار فروشی‌ها پیدا کرد. جعفری طعم تقریبا تند و ارزش غذایی بالایی دارد. جعفری گیاهی است دو ساله و معطر که از سالم‌ترین ادویه‌جات ترشی شناخته می‌ گردد.

جعفری سرشار از فولات، ریز مغذی‌هایی مانند کلسیم و آهن، روغن فرار (اسانس گیاهی) و ویتامین‌های C و K می‌باشد و بسیارآسان کشت می‌ گردد. از قدیم در طب های سنتی جعفری را گیاهی تقویت کننده و انرژی‌زا می‌دانسته‌اند. جعفری مثل مریم گلی، پونه کوهی، زردچوبه و زنجبیل در گروه سبزیجات درمانی قرار دارد. 

خواص درمانی جعفری

جعفری دارای خواص ضد التهاب، آنتی اکسیدانی، ضد سرطان، افزایش دهنده قدرت ایمنی، شل کننده عضلات و محرک، پاک کننده و مرطوب کننده می باشد .

گیاه جعفری دارای مقادیر فراوانی از پلی فنول‌ها و فلاوونوئید‌ها می‌باشد که از سلول‌ها در برابر اکسیداسیون و پیشرفت سرطان‌هایی مانند سرطان پروستات، ریه و روده بزرگ محافظت می‌ نماید .

گیاه جعفری محافظ قلب

 

جعفری خام یک تصفیه کننده خون طبیعی می باشد که می‌تواند سموم و رسوب کلسترول در داخل رگ‌ها را حل کرده و از ما در برابر بیماری‌های بسیار جدی قلبی عروقی محافظت نماید. جعفری همینطور سبب تقویت و بالارفتن قابلیت ارتجاعی رگ‌های خونی می‌ گردد.

خواص درمانی و معجزه آسای گیاه جعفری

خواص درمانی و معجزه آسای گیاه جعفری

ویتامین های موجود در گیاه جعفری

 

ویتامین K

جعفری سرشار از ویتامین K میباشد که نقش مهمی در هضم کلسیم دارد و در نتیجه باعث سلامت استخوان‌ها، بهداشت دهان و دندان و بهبود عملکرد سیستم عصبی می‌گردد.

ویتامین C

از دیگر خواص جعفری می‌‌توان به فراوانی ویتامین C در آن اشاره کرد که سبب عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن، تقویت استخوان‌ها و ترمیم بافت‌ها، بالا رفتن تولید کلاژن و به دنبال آن پوستی سالم و زیبا خواهد شد.

دیگر خواص گیاه جعفری

در طب سنتی چینی، چای جعفری برای کاهش فشار خون و بهبود گردش خون توصیه می‌ گردد. استعمال خارجی این گیاه (مصارف غیر خوراکی)، درد مفاصل، سفتی و یا تورم ناشی از آرتروز را کم میکند . از جعفری در درمان بعضی مشکلات پوستی مانند گزش حشرات، آکنه، التهاب و عفونت‌های باکتریایی پوست استفاده می کنند.

خواص درمانی و معجزه آسای گیاه جعفری

خواص درمانی و معجزه آسای گیاه جعفری

منبع : سلامانه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *