بازدید این صفحه: 4276
درمان ورم شبکیه چشم با داروی Eylea ,درمان افراد مبتلا به ادم ماکولای دیابتی,علت تورم ماکولا,علت ابتلا به ورم شبکیه چشم, درمان ورم شبکیه چشم

درمان ورم شبکیه چشم با داروی Eylea

درمان ورم شبکیه چشم با داروی Eylea

 

پژوهشگران در انجام یک بررسی بیان کردند که مصرف داروی Eylea برای افراد مبتلا به ادم ماکولای دیابتی یعنی ورم شبکیه با حدت بینایی وخیم، تاثیر درمانی بیشتر و بهتری نسبت به سایر داروها دارد.

بیماری ادم ماکولای دیابتی زمانی رخ می دهد  که عروق خونی درون شبکیه به علت بالارفتن قند خون در افراد دیابتی تخریب گردد.
خراب شدنعروق شبکیه سبب تورم ماکولا می گرد  که در مرکز شبکیه قرار دارد و دید دقیق و مرکزی را کنترل می نماید . تورم ماکولا می تواند به کم شدن شدید بینایی یا نابینایی در این بیماران منتهی شود.
نتایج این بررسی حاکی از آن است که استفاده از داروی Eylea برای بیماران مبتلا به ادم ماکولای دیابتی با بدترین حدت بینایی نتایج بهتری در اولین سال درمان درمقایسه با داروی ‘آواستین’ ارائه می دهد.

درمان ورم شبکیه چشم با داروی Eylea

درمان ورم شبکیه چشم با داروی Eylea

در این پژوهش عنوان شد که برای افراد مبتلا به کاهش خفیف بینایی، اثر داروی Eylea تقریبا به اندازه سایر داروهایی می باشد که برای ادم ماکولای دیابتی مصرف می گردند، ولی به خاطر عوارض کم احتمالی آن، گزینه بهتری برای تجویزپزشکان می باشد .

ادم ماکولای دیابتی سبب تارشدگی در ماکولا، قسمتی از شبکیه چشم می شود که برای دید مرکزی استفاده می گردد. تارشدگی ماکولا ناشی از نشت مایع از رگ های خونی به شبکیه می باشد که از عوارض دیابت محسوب میگردد .
این بیماری پیش رونده با تزریق یکی از چندین داروی موجود به داخل چشم درمان می گردد. ترزیق این داروها از ترشح ماده ای به نام فاکتور رشد اندوتلیال عروقی جلوگیری می کندد؛ این فاکتور رشد، رشد غیر طبیعی عروق خونی و نیز نشت را بالا می برد .
سازمان  نظارت بر غذا و داروی آمریکا پارسال استفاده از داروی Eylea را برای افراد مبتلا به ادم ماکولای دیابتی تایید نمود . 

درمان ورم شبکیه چشم با داروی Eylea

درمان ورم شبکیه چشم با داروی Eylea

منبع : ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *