بازدید این صفحه: 1626
کاهش ابتلا به سرطان پستان با خوردن آب هویج ,کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه,فواید خوردن آب هویج,علت ابتلا به سرطان سینه,پیشگیری از سرطان سینه در زنان,کاروتن

کاهش ابتلا به سرطان پستان با خوردن آب هویج

کاهش ابتلا به سرطان پستان با خوردن آب هویج

هویج گیاهی خوراکی و دوساله می باشد  و معمولاً به رنگ نارنجی یا سفید، یا مخلوطی از قرمز و سفید دیده میشود و تازهٔ آن بافتی خشک و ترد دارد.

در واقع هویج یک سبزی ریشه‌ دار و یا غده ای خوراکی می باشد که می‌توان آن را خام یا خردشده یا رنده‌شده در سالاد خورد و بیشتر در پخت سوپ‌ها و خورش‌ها مورد استفاده قرار میگیرد .

بتاکاروتن، دوپاری از ویتامین آ، در هویج به‌ وفور موجود است و رنگ نارنجی خاصّ این سبزی نیز به همین سبب است. افزون بر موارد مذکور هویج منبعی غنی از فیبر خوراکی، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی محسوب میشود .

در بعضی افسانه‌ها آمده‌ است که هویج به انسان قدرت بینایی در شب می‌دهد. کمبود ویتامین آ سبب ضعف بینایی می‌ گردد ؛ امّا با بازگرداندن این ویتامین به رژیم غذایی می‌توان مشکل را برطرف نمود .

سبزی هویج حاوی ویتامین‌های آ و ب و ث، بتاکاروتن (ماده‌ای که رنگ نارنجی هویج را موجب میشود) و مواد معدنی مختلف است. باید توجه داشته باشید که هویج پخته بیشتر از هویج خام دارای آنتی اکسیدان است .

کاهش ابتلا به سرطان پستان با خوردن آب هویج

کاهش ابتلا به سرطان پستان با خوردن آب هویج

پژوهشگران بر این باورند که مصرف روزانه یک لیوان آب هویج به پیشگیری از سرطان سینه در زنان کمک میکند .

بررسی های دانشمندان موسسه خیریه سرطان سینه در بریتانیا حاکی از آن است که خوردن مداوم هویج سبب کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه تا بیش از ۶۰ درصد می باشد .

به عقیده ی این پژوهشگران زنانی که دارای سطح بالای ویتامین های موسوم به کاروتن در خون شان هستند در مقایسه با زنان دارای میزان کم این ویتامین، در معرض ریسک کمتر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند. اصولا  این ترکیب در هویج و همینطور سایر سبزیجاتی مانند اسفناج و فلفل قرمز موجود است .

واضح و مبرهن است که یک رژیم غذایی سالم، از جمله مصرف هویج، به کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه کمک مینماید چراکه منتهی به حفظ وزن سالم بدن می شود.

همه می توانند ریسک ابتلا به سرطان سینه و ابتلا به بسیاری از بیماری های دیگر را از طریق یک سبک زندگی سالم، نظیر حفظ وزن سالم، داشتن رژیم غذایی متعادل و متفاوت، تحرک داشتن، و عدم مصرف الکل کم کند .

کاهش ابتلا به سرطان پستان با خوردن آب هویج

کاهش ابتلا به سرطان پستان با خوردن آب هویج

منبع : سلامانه-ویکی پدیا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *