بازدید این صفحه: 754
نحوه عملکرد طب سوزنی در بدن ,علت ابتلا به سردرد های میگرنی,آزاد شدن انکفالین از مغز,استامینوفن,نقش تارهای عصبی ضخیم در بدن,نقش تارهای عصبی نازک در بدن

نحوه عملکرد طب سوزنی در بدن

نحوه عملکرد طب سوزنی در بدن

 

در جهان ، میلیون ها نفر از دردهای دائمی رنج می برند .برای مثال در ایالات متحده تخمین زده می شود که ۲۶ میلیون نفر دچار سردرد های میگرنی هستند.

برای بهبود دردهای خفیف از استامینوفن و ایبوپروفن و برای رفع سردرد های شدید از کدئین استفاده میشود. اما یک روش قدیمی که جدیدا هم رواج یافته است،طب سوزنی می باشد .

در این روش  سوزن های نازکی را در پوست و در کنار عصب فرو می کنند.هیچ کس نمی داند طب سوزنی چگونه عمل می کند.عصب شناسان معتقدند طب سوزنی با تشدید فعالیت نورون ها ،موجب بلوکه شدن مسیر درد میشود.

آنها معتقدند دو نوع تار عصبی اطلاعات حسی را از سراسر بدن به دستگاه عصبی مرکزی منتقل می کند ،تارهای عصبی نازک و تارهای عصبی ضخیم.

نحوه عملکرد طب سوزنی در بدن

نحوه عملکرد طب سوزنی در بدن

تارهای عصبی نازک پیام های درد را حمل می کنند و تارهای عصبی ضخیم سایر پیام های حسی را انتقال می دهند . انتهای همه ی آکسون های این تارها به یک ناحیه ی نخاع ختم میشود و سپس از آنجا پیام ها به مغز ارسال میشود .

دانشمندان معتقدند سوزن های طب سوزنی تارهای عصبی ضخیم را تحریک می کنند. این تحریک ، پیام های حمل شده در تارهای عصبی نازک را متوقف می کند، در نتیجه ارسال پیام های درد در مغز مهار میشود.

نظرات دیگری نیز در این زمینه وجود دارد،برای مثال : این سوزن ها با تحریک محلی خاص منجر به آزاد شدن انکفالین از مغز می شود.انکفالین ها جزء سیستم ضد درد طبیعی بدن هستند .

نحوه عملکرد طب سوزنی در بدن

نحوه عملکرد طب سوزنی در بدن

منبع : مریض خونه 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *