بازدید این صفحه: 662
روش هایی برای مراقبت از دندان های حساس ,پیشگیری از انتقال حساسیت دندان,نایت گاردچیست,علت ابتلا به پوسیدگی دندان,پیشگیری ازپوسیدگی دندان,ترک عادت دندان قروچه

روش هایی برای مراقبت از دندان های حساس

روش هایی برای مراقبت از دندان های حساس

 

در کشور آمریکا از هر هشت نفر، تقریبا یک نفر دندان های حساسی دارد. حساس شدن دندان ها ریشه در بعضی علت ها از مسواک زدن نامناسب گرفته تا مصرف بیش از حد خوراکی های شیرین، دارد.

با توجه به ساختمان دندان ها٬ لثه در قسمت ریشه دندان و مینای دندان در بالا ( قسمت تاج دندان ) به خوبی از نفوذ تحریکات به بافت زنده دندان یعنی عاج دندان پیشگیری می کنند. در زیر مینای دندان عاج دندان از مجاری لانه زنبوری شکلی تشکیل شده که مایع داخل آنها مستقیما با مغز و عصب دندان مرتبط است .

با رسوب کلسیم توسط بزاق دهان٬ بر روی مینای دندان ها به طور طبیعی این مجاری بسته می مانند اما هنگامی  که لثه ها و محافظ ریشه دندان یا مینای دندان ها آسیب ببینند، انتهای این مجاری باز شده و کمترین تغییرات دمایی سبب جابجایی و حرکت سریع مایع درون آنها شده، این تحریک سبب تیر کشیدن دندان می گردد.

گفتنی است که شما می توانید با انجام دادن بعضی اقدامات احتیاطی از بروز حساسیت دندان جلوگیری نمایید .

آرام مسواک زدن: مسواک زدن شدید خود موجب خطر ابتلا به حساسیت دندان میگردد. توصیه میشود که روزانه دو بار و هر بار ۵ دقیقه توسط یک مسواک نرم و با کیفیت دندان ها را مسواک بزنید. ابتدا با زاویه ۴۵ درجه سطح بیرونی دندانها را به آرامی و با دو حرکت بالا و پایین و حرکت به طرفین مسواک بزنید این کار سبب می شود تا حد امکان داخل شیار ها و سطح خارجی دندان ها کاملا تمیز گردد.

سپس سطح داخلی و روی دندان ها را به همان ترتیب تمیز نمایید . مسواک زدن آرام و طولانی مدت بسیار مناسب تر از مسواک زدن سریع با استفاده از مسواکی زبر می باشد .

روش هایی برای مراقبت از دندان های حساس ,پیشگیری از انتقال حساسیت دندان,نایت گاردچیست,علت ابتلا به پوسیدگی دندان,پیشگیری ازپوسیدگی دندان,ترک عادت دندان قروچه

از خمیردندان ضد حساسیت استفاده کنید : این خمیردندان ها حاوی ترکیبی می باشد که به پیشگیری از انتقال حساسیت دندان به عصب کمک می نماید . از این خمیردندان ها روزانه دوبار می توانید استفاده کنید.

از دهانشویه های فلوراید استفاده کنید : این دهانشویه ها لایه مینای دندان را تقویت می کند و به محافظت در برابر حساسیت می انجامد. همینطور استفاده از دهانشویه های فلوراید سبب محافظت در برابر پوسیدگی دندان می گردد که خود می تواند علت بروز حساسیت دندان باشد. فقط به یاد داشته باشید که پس از مسواک زدن روزانه دهان خود را با این دهان شویه ها شستشو بدهید.

اجتناب از نوشیدنی های اسیدی: غذاها و نوشیدنی های اسیدی مینای دندان را تخریب می کند  و به حساسیت های دندان و پوسیدگی آن می انجامد. بعضی ها در تابستان بیشتر دچار حساسیت های دندان می شوند، زیرا بیشتر گوجه فرنگی یا لیمو که حاوی اسید بالایی می باشد را مصرف می کنند.

استفاده از محافظ دندان یا همان نایت گارد : اگر شما مبتلا به دندان قروچه هستید، می توانید در هنگام شب از محافظ های دندان یا به اصطلاح نایت گاردها استفاده نمایید زیرا دندان قروچه خود عاملی برای افزایش آسیب به دندان می باشد .

 

روش هایی برای مراقبت از دندان های حساس

روش هایی برای مراقبت از دندان های حساس

 

 

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *