بازدید این صفحه: 331
علت ابتلا و درمان مشکلات گوارشی ,علت جمع شدن گازدر دستگاه گوارش,درمان نفخ ناشی از تندغذا خوردن,شایع‌ترین علل نفخ,علت باد کردن شکم,علت ابتلا به مشکلات گوارشی

علت ابتلا و درمان مشکلات گوارشی

علت ابتلا  و درمان مشکلات گوارشی 

 

اغلب افراد به دلیل عدم تحرک، نداشتن فعالیت‌های بدنی و پیروی از برنامه غذایی نادرست دچار مشکلات گوارشی می‌ گردند. نفخ یکی از مشکلات گوارشی به حساب می آید  که موجب بزرگ و باد کردن شکم می‌شود. به همین دلیل می‌تواند موجب چاقی ظاهری شود که همه افراد از آن گریزانند.

نفخ بر اثر جمع شدن گاز در دستگاه گوارش بوجود می‌آید و موجب باد کردن شکم می‌شود. نفخ معمولا با احساس پری و فشار در شکم بعد از غذا خوردن  بوجود می‌آید که احساس بسیار آزاردهنده را به فرد منتقل می‌کند. یکی از شایع‌ترین علل نفخ تند غذا خوردن و بلعیدن هوا هنگام غذا خوردن می باشد .

یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای مبارزه با نفخ جمع کردن پا در سینه و شکم می باشد . زمانی که با انجام تنفسی عمیق پاهایتان را به سینه و شکم می‌رسانید و قلاب می‌کنید موجب می‌شود که گازهای موجود در شکم و دستگاه گوارشتان خارج گردد .

برای انجام این حرکت ابتدا به پشت بخوابید و دست‌ها و پاهایتان را جدا از هم نگه دارید. نفسی عمیق بکشید و به‌ آرامی پاهایتان را به سینه‌تان برسانید و دستانتان را دور پاهایتان قلاب نمایید . سعی کنید پشتتان از زمین بلند نشود و تیغه‌ی شانه‌هایتان صاف روی زمین باشد. یک دقیقه در همین حالت بمانید و هنگام انجام دادن این حرکت به‌ آرامی نفس‌ عمیق بکشید.

علت ابتلا و درمان مشکلات گوارشی

علت ابتلا و درمان مشکلات گوارشی

افزون بر این انجام کلی فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی از جمله پیاده‌روی، دویدن و درازنشست می‌تواند احساس نفخ را در شما کم کند . در کنار انجام ورزش به منظور پیشگیری از تجمع گاز داخل شکم و سیستم گوارش بهتر است از مصرف غذاهای نفخ‌آور خودداری کنید.

از جمله غذاهای نفخ‌آور می‌توان به شیر، لبنیات، نوشیدنی‌های گازدار، حبوبات، تخم‌مرغ،‌ برنج، گندم، ‌ذرت، کشک، تره، کلم، کاهو، ‌سبزیجات، نشاسته، ماکارونی و جو اشاره نمود که بهتر است از خوردن این مواد همراه با هم خودداری شود.

علت ابتلا و درمان مشکلات گوارشی

علت ابتلا و درمان مشکلات گوارشی

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *