بازدید این صفحه: 377
هرگز با لنزهای موقت خود نخوابید ,برندهای معروف لنز,عفونت چشمی,هیپوکسی چشم,نحوه استفاده از لنز های موقت و دائمی,مضرات استفاده از لنز ها,خطرات استفاده از لنز

هرگز با لنزهای موقت خود نخوابید

هرگز با لنزهای موقت خود نخوابید

 

ممکن است شما نیز تجربه کرده باشید که پس از روزی طولانی یا بعد از شرکت در یک مهمانی خسته کننده به خانه بر می‌گردید و سختتان است که لنزتان را دربیاورید و با همان لنزها به رخت خواب می‌روید و می خوابید . اگر چنین عادتی دارید باید به شما بگوییم که هر چه سریع‌تر آن را متوقف کنید.

لنز ها با توجه به زیبایی خیره کننده ای که دارند می توانند بسیار آسیب رسان هم باشند ،بر این اساس اگر شما هم جزو افرادی هستید که از انواع لنز ها استفاده می کنید بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنید و سطح آگاهی خود را از استفاده از این لنز ها افزایش دهید .

امکان دارد  بر اثر به چشم داشتن لنز هنگام خواب صدمات جدی به چشمانتان وارد شود و قدرت بینایی شما دچار مشکل گردد. از جهتی دیگر این کار امکان دارد موجب عفونت در چشم شود.

نتایج بررسی هایی که بر روی جامعه آماری وسیعی انجام شد نشان داد که ۵۰ درصد از افرادی که با لنز می‌خوابند به عفونت چشم دچار می‌شوند.

هرگز با لنزهای موقت خود نخوابید

هرگز با لنزهای موقت خود نخوابید

در حالی که بعضی از برندهای معروف لنز استفاده بلند مدت از آن را بلامانع می‌دانند اما به طور کلی استفاده از لنز هنگام خواب به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود.

افزون بر این بعضی افراد اصولی و صحیح از لنز استفاده نمی‌کنند و در بیشتر موارد بهداشت را رعایت نمی‌کنند، این افراد در صورت استفاده از لنز در خواب بیشتر در معرض عفونت چشمی به ویژه  در ناحیه قرنیه قرار دارند.

استفاده طولانی مدت از لنزها به ویژه  به چشم داشتن آن‌ها هنگام خواب می‌تواند موجب کاهش اکسیژن‌رسانی و خون‌رسانی به چشم‌ها شود که می‌تواند منجر به هیپوکسی چشم گردد. به طور کلی این کار می‌تواند لانه امنی را برای رشد و پرورش انگل‌ها بوجود آورد و منجر به نابینایی شود.

 

 

هرگز با لنزهای موقت خود نخوابید

هرگز با لنزهای موقت خود نخوابید

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *