بازدید این صفحه: 957
بهره برداری از بیمارستان مغز واعصاب دکتر سمیعی تا پایان سال جاری ,دکتر علیرضا دلیری,بیمارستان هانوفر آلمان,بیمارستان مغزو اعصاب دکتر سمیعی

جغرافیای احساسات در بدن چگونه است؟

جغرافیای احساسات در بدن چگونه است؟

 

محققان طی مطالعات و بررسی‌های متعدد توانسته‌‌اند جغرافیای احساسی ۱۴ احساس متفاوت همچون حسادت، عشق، نگرانی و خشم را در بدن انسان نشان دهند.

در این تحقیق که بر روی بیش از ۷۰۰ شرکت‌کننده انجام گرفت، جغرافیای احساسی بدن افراد مشخص شد و میزان حساسیت نقاط متفاوت بدن انسان نسبت به احساسات مختلق ارائه شد. این مطالعات را تیمی تحقیقاتی از فنلاند بر روی جامعه آماری بسیار وسیعی انجام دادند.
در واقع، احساسات مختلف در بدن نقاط خاصی را درگیر می‌کنند و به دنبال آن اعصاب خاصی فعال می‌شوند و سیستم اعصاب بدن پیام‌هایی را به قسمت‌های مختلف بدن ارسال می‌کنند.

نتایج این مطالعات حاکی از آن است که احساساتی همچون ترس و عصبانیت سبب افزایش حساسیت برخی نقاط بدن در قسمت بالای قفسه سینه می‌شود. محققان دلیل این افزایش حساسیت را افزایش دم و بازدم و سرعت تنفس در آن نواحی می دانند.
در مقابل، حس شادی و خوشحالی بر کل بدن تاثیر گذار است و همه نقاط را درگیر می نماید و حس شادی تنها حسی است که اینگونه سرتاسر بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

جغرافیای احساسات در بدن چگونه است؟

جغرافیای احساسات در بدن چگونه است؟

حس تعجب کردن و شگفت‌زده شدن قسمت بالاتنه به خصوص سر را درگیر می‌کند. در حالی که نگرانی بر اعصاب داخل شکم و میان تنه تا سر را تاثیر می‌گذارد و حس عشق و دوست داشتن بیشترین تاثیر را دارد و از بالای پاها گرفته تا سر را درگیر می‌کند. حس افسردگی همه نقاط بدن به جزء قسمت میان تنه را درگیر می‌کند و نوعی حس خنثی و منفی به آن نواحی منتقل می‌کند.

هنگام تحقیر شدن دست‌ها و گردن تا سر درگیر می‌شوند و غرور قسمت میانی و سر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و در نهایت حس حسادت درون قفسه سینه و سر را درگیر می‌کند. از روی شکل می‌توانید نحوه و شدت تاثیر این احساسات و میزان مثبت و یا منفی بودن آن را دریابید.
همچنین عصبانیت قسمت بالای تنه را درگیر می‌کند در حالی که حس ترس، اعصاب میان‌تنه و بالاتنه را درگیر می‌کند. حس انزجار بیشتر سییتم گوارشی و دست‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در مقابل، ناراحتی برخی نقاط صورت و قفسه سینه را درگیر می‌کند.

جغرافیای احساسات در بدن چگونه است؟

جغرافیای احساسات در بدن چگونه است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *