بازدید این صفحه: 415
آسیب پذیری زنان در برابر تغییرات جوی بیشتر است ,تبعیض جنسیتی در کشورهای فقیر,خشونت علیه زنان,زنان در شرایط جوی بحرانی,انواع بلایای طبیعی,آمار تلفات سیل

آسیب پذیری زنان در برابر تغییرات جوی بیشتر است

آسیب پذیری زنان در برابر تغییرات جوی بیشتر است

دانشمندان هشدار دادند که با گرم شدن هوا به دلیل اینکه زنان در برابر سیل، خشکسالی و بیماری‌هایی که انتظار می‌رود با تغییرات جوی تشدید شوند، آسیب‌پذیرتر هستند به زنان بیش از مردان آسیب وارد می‌کند .
دانشمندان معتقدند که تبعیض جنسیتی مرتبط با تغییرات جوی، در کشورهای فقیرتر و در حال توسعه که نابرابری جنسیتی به طور اغلب در آن‌ها بیشتر است، گسترده‌تر خواهد بود و عواقب منفی گرمای جهانی برای زنان در این کشورها به مراتب شدیدتر است. از سوی دیگر منابع مالی کمتری برای مقابله با پیامدهای این پدیده جوی برای این کشور‌ها موجود است.

زنان در کشورهای در حال توسعه به دلیل عدم وجود شرایط کافی و مطلوب برای بهره‌مندی از بعضی توانایی‌ها مانند مهارت شنا کردن یا محروم بودن از فناور‌ی‌های ضروری مثل تلفن همراه برای درخواست کمک در شرایط جوی بحرانی در برابر حوادث طبیعی آسیب‌پذیرترند. علاوه بر این در بعضی جوامع زنان اجازه ندارند بدون حضور همسرشان یا یک همراه مرد از خانه خارج شوند.

آسیب پذیری زنان در برابر تغییرات جوی بیشتر است

آسیب پذیری زنان در برابر تغییرات جوی بیشتر است

پرفسور هیلاری بامبریک از دانشگاه سیدنی غربی با اشاره به این موضوع که در حادثه طوفان بنگلادش در سال ۱۹۹۱ میلادی، ۹۰ درصد از ۱۵۰ هزار قربانی این حادثه زن بوده‌اند گفت: تغییرات جوی تمامی مشکلات بزرگ و پیچیده‌ای را که در جهان امروز وجود دارند، تشدید می‌کند. همچنین این استاد دانشگاه افزود: در صورتی که رهبران سیاسی در خصوص برابری جنسیتی جدی هستند باید اقدامات مهم و کاربردی در این زمینه انجام دهند.

براساس این گزارش، زنان به طور معمول نه تنها بیش از مردان از بلایای طبیعی رنج می‌برند بلکه در برابر تاثیرات ناشی از افزایش دما که روزانه شاهد آن هستند آسیب‌پذیرترند.

آسیب پذیری زنان در برابر تغییرات جوی بیشتر است

آسیب پذیری زنان در برابر تغییرات جوی بیشتر است

منبع: ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *