بازدید این صفحه: 788
توصیه‌ به مادران باردار از منظر طب اسلامی ,آیت الله سید حسن ضیایی,مناسب ترین زمان بارداری در زنان,علت پیچیده شدن بند ناف به دور گردن بچه,نحوه ی خوابیدن مادر

توصیه‌ به مادران باردار از منظر طب اسلامی

توصیه‌ به مادران باردار از منظر طب اسلامی

 

 

آیت الله سید حسن ضیایی، محقق طب اسلامی اظهار داشت: زنان باردار باید در دوران بارداری بسیار مراقب خود و جنین­شان باشند. به گفته وی برای زنان باردار برخی چیزها مانند پیاده‌روی طولانی مدت، کفش پاشنه بلند، کوهنوردی و ورزش سنگین مضر است چرا که باعث می‌شود که بچه به اصطلاح “جا کن” شود و همچنین به خاطر اضطراب شدید، فرد دچار لکه بینی شده و بچه سقط می‌شود.

ضیایی بیان داشت: زنان باردار در ۲۴ ساعت علاوه بر سه وعده غذایی (صبحانه، نهار و شام)، باید ۶ وعده ریز مغذی مانند مغز بادام درختی شیرین خام، بادام هندی خام، فندق خام، پسته درختی خام، گلابی، بِه، لیمو شیرین، آب انار شیرین و یا انار شیرین ضد ویار زنان و سبب رشد جنین می‌شود، همچنین آب سیب تازه و ۳ الی ۴ لیوان شیر گاو تازۀ کم چرب و در نهایت خربزۀ رسیده شیرین بعد از غذا مصرف کنند.

توصیه‌ به مادران باردار از منظر طب اسلامی

توصیه‌ به مادران باردار از منظر طب اسلامی

این محقق طب اسلامی ادامه داد: زنان باردار به پشت نخوابند؛ به دلیل اینکه خون‌رسانی به جنین مختل می‌شود و به شکم نیز نخوابند که کار بسیار اشتباهی است، بلکه زن باردار به پهلو بخوابند، چه پهلوی راست و چه پهلوی چپ؛ ولی اگر به پهلوی چپ بخوابند, خون‌رسانی به جُفت و جنین بسیار راحت‌تر و بهتر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اگر زنان باردار بخواهند در موقعی که به پهلو خوابیده به پهلوی دیگر بچرخد، در حال خوابیده این کار را انجام ندهند بلکه اول بنشیند و سپس به پهلوی دیگر دراز بکشد، به خصوص از ۴ ماهگی به بعد؛ به دلیل اینکه گاهی باعث پیچیده شدن بند ناف به دور گردن بچه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مناسب ترین زمان بارداری در زنان، از سن ۱۶ تا سن ۲۵ سالگی است (گرچه بعضی از سن ۱۸ سالگی گویند) و حداکثر باردار شدن تا پایان ۳۰ سالگی است و از آن به بعد، کم کم قدرت باروری، با شیب کم، ضعیف می‌شود ولی پس از ۳۵ سالگی احتمال حامله شدن بسیار ضعیف می‌شود.

توصیه‌ به مادران باردار از منظر طب اسلامی

توصیه‌ به مادران باردار از منظر طب اسلامی

منبع: سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *