بازدید این صفحه: 1613
رفع تیرگی زیر چشم

روشهای درمان سیاهی و گودی دور چشم

روشهای درمان سیاهی و گودی دور چشم

.

.

قبل از اینکه برای درمان سیاهی دور چشم اقدام کنید، باید بدانید که چه چیزی باعث بوجود آمدن آن شده است. روش درمان تیرگی زیر چشم در حالتی که بر اثر آلرژی به وجود آمده است با حالتی که بر اثر بالا رفتن سن به وجود آمده است، فرق دارد. در برخی موارد ترکیبی از چند روش مختلف برای درمان گودی و سیاهی دور چشم استفاده می شود، به خصوص در زمانی که دلایل مختلفی موجب این مشکل شده باشند. در ادامه روش های مختلفی که معمولا برای درمان گودی زیر چشم استفاده می شود شرح داده شده اند.

عمل جراحی

انجام عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی موثر ترین و ماندگارترین روش برای رفع گودی زیر چشم است. در صورتی که از این روش برای درمان گودی زیر چشم استفاده شود ، همراه با آن یکی یا چند مورد از کارهای زیر نیز انجام می شود : آزاد سازی بافت arcus در زیر چشم که باعث پف زیر چشم می شود، قرار دادن ایمپلنت زیر چشم و خارج کردن یا جا به جا کردن چربی زیر چشم ( در موارد پف زیر چشم).

بالا کشیدن گونه

بالا کشیدن گونه ها یا در اصطلاح مینی لیفت صورت می تواند به طور موثر و دائمی گودی زیر چشم را درمان کند. این شیوه در مواردی استفاده می شود که گودی زیر چشم به خاطر کاهش حجم چربی در ناحیه گونه (بر اثز بالا رفتن سن) به وجود آمده باشد. انجام این عمل علاوه بر کاهش سیاهی زیر چشم در رفع پف زیر چشم و چین و چروک های دور لب و بینی نیز تاثیر گذار است.

رفع تیرگی زیر چشم

روشهای درمان سیاهی و گودی دور چشم

لایه برداری پوست

لایه برداری کردن از پوست توسط لیزر یا مواد شیمیایی مخصوص می تواند در کاهش تیرگی زیر چشم موثر باشد.  این روش از طریق افزایش تشکیل کلاژن در پوست، کاهش لک های پوستی و افزایش شادابی و جوانی پوست عمل می کند.

استفاده از روش لایه برداری توسط لیزر یا مواد شیمیایی در صورت ترکیب شدن با روش های درمانی دیگر نتایج موفقیت آمیزی دارد.

کرم های مخصوص سیاهی دور چشم

ممکن است متخصص پوست مو برای درمان سیاهی دور چشم شما، استفاده از کرم های روشن کننده و لایه بردار را تجویز کند. این کرم ها در مواردی تجویز می شود که سیاهی زیر چشم بر اثر ملاسما یا یا تغییر رنگ پوست بر اثر تابش نور خورشید ، ایجاد شده باشد.

تزریق ژل

اغلب در مواردی که گودی زیر چشم به دلیل نازک شدن و شل شدن پوست زیر چشم و کاهش چربی زیر چشم ایجاد شده باشد، از تزریق ژل های پر کننده صورت مانند هیالورونیک برای درمان استفاده می شود. نتایج روش تزریق ژل نسبتا موقتی است. ژل های تزریقی ( هیالورونیک اسید) بعد از گذشت چند ماه تا یک سال جذب بدن می شوند و نیاز به تجدید تزریق است. در صورتی که برای تزریق از چربی بدن خود بیمار ( روش تزریق چربی) استفاده شود نتایج دائمی هستند.

تزریق چربی

می توان برای درمان گودی زیر چشم به جای تزریق ژل از تزریق چربی که از بدن خود شخص گرفته شده است استفاده نمود. تزریق چربی نیز مانند تزریق ژل در مواردی توصیه می شود که تیرگی و گودی زیر چشم ناشی از نازک شدن پوست زیر چشم و کاهش چربی زیر پوست در محل دور چشم و بالای گونه باشد. بر خلاف روش تزریق ژل، نتایج تزریق چربی می تواند ماندگار باشد.

آیا تزریق بوتاکس در رفع سیاهی زیر چشم موثر است؟

اغلب از تزریق بوتاکس برای درمان سیاهی دور چشم استفاده نمی شود. استفاده از روش تزریق ژل و چربی بهترین روش برای درمان سیاهی و تیرگی دور چشم ( خصوصا موارد ناشی از کاهش حجم چربی زیر چشم) می باشد. از تزریق بوتاکس برای شل کردن عضلات صورت در اطراف محل های چین چروک در صورت استفاده می شود در حالی که تزریق ژل و چربی به صورت حجم می دهد و گودی و تیرگی زیر چشم را از بین می برد .

.

.

علل ابتلا به سیاهی و گودی دور چشم

.

.

رفع تیرگی زیر چشم

روشهای درمان سیاهی و گودی دور چشم

منبع: beautyclinics

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *