بازدید این صفحه: 1963
درد پستان نشانه چیست

درد در ناحیه ی پستان نشانه چیست

درد در ناحیه ی پستان نشانه چیست

ماستالژیا یا درد پستان مشکل شایعی بین خانم ها می باشد به طوری که از هر ۱۰ خانم ۷ نفر در طول زندگی آن را تجربه می کنند. در حقیقت در حدود ۱۰ درصد از زنان درد متوسط تا شدید سینه را در حدود ۵ روز از ماه تجربه می کنند و در بعضی موارد در طول دوران قاعدگی درد شدیدی وجود دارد. 

درد یک هشدار برای بسیاری از بیماریها می باشد و اغلب به عنوان واکنش بدن نسبت به هر گونه بیماری در نظر گرفته می شود. در بعضی موارد درد خود به عنوان یک بیماری سبب مراجعه بیمار به پزشک می شود. اما حقیقت این است که درد در بسیاری از موارد تنها یک نشانه از وجود اختلال در عملکرد اعضاء یا سلول های بدن می باشد.

خانم هایی که یائسه شده اند نیز ممکن است دچار دردپستان شوند البته این علائم بیشتر در زنان جوان تر و نزدیک یائسگی رخ می دهند. در صورتی که درد پستان شدید باشد، می تواند زندگی فرد و فعالیت روزانه را تحت تاثیر قرار دهد. درد پستان به تنهایی، نشان دهنده ی سرطان پستان باشد نمی باشد و تنها در ۲ تا ۷ درصد از زنان درد پستان امکان دارد نشانه سرطان باشد.

درد پستان نشانه چیست

درد در ناحیه ی پستان نشانه چیست

ولی اگر شما درد غیر قابل توجهی دارید که زندگی شما را مختل کرده و یا به هر دلیلی در ارتباط با سرطان سینه نگران هستید به پزشک مراجعه کنید تا مشکل شما بررسی شود. درد پستان یکی از مهمترین شکایات بیماران و شایعترین علت مراجعه آنان به درمانگاه های پستان است.

اکثر زنان در طول دوره زندگی خود درد پستان را تجربه می کنند. با توجه به شیوع بسیار بالای درد پستان در خانم ها لزوم آگاهی بیشتر در مورد این مشکل روشن می شود. درد پستان امکان دارد باعث ایجاد اضطراب و کاهش کیفیت زندگی افراد زیادی در جامعه شود. این موضوع باعث کاهش بازده کاری درصد قابل توجهی از زنان جامعه در عرصه های اجتماعی می شود.

از سوی دیگر وجود این درد باعث اختلالات زیادی در مسایل جنسی افراد می شود. این موضوع در کنار افزایش اضطراب ناشی از بیماری حالتی را به وجود می آورد که نتیجه آن به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بسیاری از افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

درد پستان نشانه چیست

درد در ناحیه ی پستان نشانه چیست

منبع : پژوهشکده سرطان پستان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *