بازدید این صفحه: 1540
ضرورت وجود کبد در بدن

وجود کبد تا چه اندازه برای بدن ضروری است

وجود کبد تا چه اندازه برای بدن ضروری است

کبد وظیفه دفع سموم مواد غذایی و همچنین جلوگیری از نفوذ گازها به داخل اعضا را دارد. توجه نکردن به سلامت کبد می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای ما به دنبال داشته باشد.

دکتر ملک زاده متخصص گوارش در خصوص نقش کبد در سلامتی بدن انسان گفت: کبد انسان تا زمانی که ۹۰ درصد از بین نرود هیچ علامتی نداشته و با ۱۰ درصد کبد هم، انسان می تواند به طور طبیعی زندگی کند. اما مردم موقعی به پزشک مراجعه می کنند که کبد دیگر قابل برگشت نیست. آزمایش خون، سونوگرافی باید پس از سن ۳۰ الی ۳۵ سالگی مرتب انجام شود.

وی در ادامه گفت: علائم ظاهری بیماری کبد، یرقان یا همان زردی می باشد که با زرد شدن رنگ چشم و پوست خود را نشان می دهد.

این متخصص گوارش اظهار کرد: مهمترین علت بیماری های کبدی یا در حقیقت سرطان همان چاقی مفرط که بیشتر بین زنان شیوع دارد و موجب کشاندن فرد به ورطه نابودی شده، اما باید بدانیم که چاقی مخصوصا در ناحیه شکمی می تواند خطرناک باشد، بخصوص در زنان که از ناحیه شکم دچار چاقی می شوند.

ضرورت وجود کبد در بدن

وجود کبد تا چه اندازه برای بدن ضروری است

وی افزود: چربی بدن توسط کبد دفع می شود، همچنین سموم بدن از طریق ادرار و مدفوع دفع می‌شود که اگر کبد انسان دچار بیماری شود این سموم از بدن خارج نشده و بدن را دچار بیماری می‌کند. سرطان کبد همان کبد چرب است که در حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا به این بیماری هستند و متاسفانه این اتفاق در ایران بین افراد بویژه بانوان شیوع دارد.

دکتر ملک زاده در ادامه تاکید کرد: متاسفانه ما ایرانیان در غذا خوردن زیاده روی می‌کنیم و همین امر مسبب بیماری کبدی می‌شود، ما باید به هنگام غذا خوردن چند قاشق مانده به سیری از سر سفره بلند شویم تا بدن جایی برای دفع سموم غذا داشته باشد. درصدی از مردم ایران کبد چرب ، ۶۵ درصد ایرانیان اضافه وزن ، ۱۷ الی ۱۸ درصد چاقی و ۴ درصد چاقی مفرط دارند.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: کبد یک عضو حیاتی بدن است و اگر این عضو دچار آسیب شود بدن نمی‌تواند به حیاتش ادامه دهد، بنابراین شخصی که کبد خود را از دست داده لزوما باید تحت پیوند قرار گرفته، در غیر اینصورت جان خود را از دست می‌دهد.

 

ضرورت وجود کبد در بدن

وجود کبد تا چه اندازه برای بدن ضروری است

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *