بازدید این صفحه: 795
بخش ICU OH بیمارستان بهمن

بخش ICU OH بیمارستان بهمن تهران

بخش ICU OH بیمارستان بهمن تهران

.

.

.

ICU OH

بیماری که کاندید جراحی قلب باز می شود پس از بستری در بخش های مربوطه (Post ICU و یا Post CCU ) به اتاق عمل قلب باز فرستاده می شود و پس از جراحی به بخش ICU OH جهت مراقبت های ویژه منتقل می گردد
این مرکز بالینی به صورت شبانه روزی در سه شیفت کاری آماده ارائه خدمات می باشد

بیماری که کاندید جراحی قلب باز می شود پس از بستری در بخش های مربوطه (Post ICU و یا Post CCU ) به اتاق عمل قلب باز فرستاده می شود و پس از جراحی به بخش ICU OH جهت مراقبت های ویژه منتقل می گردد. در هنگام انتقال بیمار با لوله تراشه و لوله های سینه ای و مدیاستن و در حالت بیهوشی کامل ، همراه با لوله ادراری و لوله معده به ICU OH منتقل می شود، بیمار سه روز در صورت داشتن وضعیت نرمال و ثابت در بخش می ماند و در این مدت تحت کنترل دقیق توسط پرستاران دوره دیده و مانیتورینگ دقیق قرار می گیرد.

ابتدا بیمار به ونتیلاتور جهت تنفس مصنوعی تا هنگام بیداری کامل وصل می شود و از نظر خونریزی کاملا کنترل می گردد. هر روز CxRey برای بیمار انجام می شود تا پزشک در جریان کامل وضعیت ریوی و قلبی و عمل انجام شده قرار بگیرد. از نظر کلیوی کاملا ؟؟ (مقدار ادرار دفعی) تحت بررسی قرار می گیرد. از نظر ریتم قلبی گاهی اوقات بیمار به پیس میکر یا ضربان ساز مصنوعی به علت آریتمی (نداشتن ریتم نرمال) وصل می شود و در طی این مدت داروهای بمیار به وسیله دستگاه پرفیوزر (جریان ممتد دارو) به بیمار وصل می شود تا در صورت نیاز داروی مورد نظر به بیمار برسد و پس از طی سه روز چنانچه جراح، بیهوشی و کاردیولوگ صلاح بدانند پس از ثابت شدن بیمار و خروج لوله های سینه ای و مدیاستن و ارزیابی بیمار به بخش Post ICU منتقل می شود.

تجهیزات این بخش شامل موارد زیر می باشد:

ونتیلاتور، پرفیوزر، دستگاه وارمر، دستگاه نبولایزر، کنسول ها یا نپل های سقفی ، مانیتور بیمار، مانیتور سانترال، ساکشن های دیواری، دستگاه الکتروشوک، دستگاه رادیولوژی پرتابل، دستگاه الکتروکاردیوگرام، تشک مواج و …

ونتیلاتور

دستگاه تنفص مصنوعی می باشد که در چندین روش به بیمار تنفس می دهد. هنگامی که بیمار از اتاق عمل منتقل می شود اکثرا روی مد کنتروله قار می گیرد، بیمار در این هنگام بیهوشی کامل گرفته و از خود تنفسی ندارد، پس از اینکه بیمار کمی بیدار شد روی مد SLMV (هماهنگ شده) با تنفس بیمار قرار می گیرد. زمانی که بیمار کاملا بیدار شد و از نظر همودینامیک ثابت بود (نبض و فشار خون ثابت، تنفس با ریت ثابت، نداشتن خونریزی و … ) با صلاحدید پزشک بیهوشی و جراح لوله تراشه خارج شده و تست اکسیژن مرطوب با ماسک و یا نازل قرار می گیرد.

پرفیوزر

دستگاهی است که به طور مداوم داروها را به صورت رقیق شده با سرنگ های مختلف که اکثرا از cc50 استفاده می شود به بیمار می رساند. این دستگاه قابلیت تنظیم تعداد قطرات و میزان سرعت دارو را دارد که با نظر پزشک و توسط پرستار تنظیم می شود.
دستگاه warmer
دستگاه گرم کننده خون
دستگاه nebulizer
دستگاه بخور سرد می باشد که جهت بیماران خاص استفاده می شود
تشک مواج برقی
این تشک اکثرا جهت بیماران سنگین و دیابتیک به جهت جلوگیری از زخم بستر استفاده می شود.

 

 

 

 

بخش ICU OH بیمارستان بهمن

بخش ICU OH بیمارستان بهمن تهران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *