بازدید این صفحه: 2198
افزایش وام ازدواج

افزایش وام ازدواج و تاثیر آن بر کاهش استرس زوجین

افزایش وام ازدواج و تاثیر آن بر کاهش استرس زوجین

از آنجایی که ازدواج در جامعه امروز بر اساس مادیت پیش میرود استرس ها و تنش های بسیاری در بین جوانان برای شروع یک زندگی تازه وجود دارد و این استرس موجب عقب ماندگی از کار و بازماندن از شروع یک زندگی تازه میشود بار ها در رسانه های مختلف از اثرات مخرب استرس و تنش خوانده و شنیده اید اما جالب آنجاست که بدانید استرس ناشی از مشکلات مادی فرد را نه تنها از آرامش و آسایش بلکه از سلامت جسمی نیز دور می کند چرا که ریشه بسیاری از بیماری های جسمی ناشی از مشکلات روحی فرد دارند.

بنابراین اساس دولت مردان برای کم کردن استرس های ناشی از مشکلات مادی جوانان برای شروع یک زندگی تازه تصمیم بر افزایش مبلغ وام ازدواج گرفته اند تا به این ترتیب جوانان گام های محکم تری را برای آغاز یک زندگی مشترک بردارند.

بنابراین مصوبه  تمامی افرادی که از قبل در صف وام ازدواج قرار داشتند و حتی در زمان وام سه میلیون تومانی ثبت نام کرده‌اند، وام ١٠ میلیون تومانی به ازای هر نفر دریافت خواهند کرد.

افزایش وام ازدواج

افزایش وام ازدواج و تاثیر آن بر کاهش استرس زوجین

با وجود تمامی اما و اگرهایی که در خصوص افزایش وام ازدواج به ۱۰ میلیون تومان و بر اساس مصوبه مجلس در قانون بودجه وجود داشت، در مدتی کوتاه و به فاصله کمتر از یک هفته از ابلاغ قانون بودجه ۱۳۹۵، میزان وام ازدواج از سه میلیون به ۱۰ میلیون تومان به ازای هر یک از زوجین افزایش یافته است.

با وجود مخالفت بانک‌ها برای افزایش سه برابری وام ازدواج با توجه به کمبود منابع قرض‌الحسنه، تصور می‌شد که این مصوبه قانونی در اجرا زمان‌بر باشد، اما در روز چهارم خرداد مراجعه‌کنندگان به سامانه ازدواج با رقم ۱۰ میلیون تومانی وام مواجه شدند.

در حالی که تاکنون اجرای مصوبه وام ازدواج و افزایش آن به ۱۰ میلیون تومان اعلام رسمی نشده است، مراجعه به سایت بانک مرکزی و سامانه تسهیلات ازدواج نشان می‌دهد که میزان وام زوجین تغییر کرده و به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

بر این اساس هر یک از زوجین می‌توانند رقم ۱۰ میلیون تومان و در مجموع ۲۰ میلیون تومان دریافت کنند.

این در حالی است که با تغییرات جدید تمامی افرادی که از قبل در صف وام ازدواج قرار داشتند و حتی در زمان وام سه میلیون تومانی ثبت نام کرده‌اند، وام ١٠ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

این تسهیلات با دوره باز پرداخت ٤٨ ماهه و کارمزد چهار درصد از طریق بانک‌های حاضر در سامانه ازدواج پرداخت می شود. در حال حاضر حدود ٤٥٠ هزار نفر در صف وام ازدواج قرار دارند.

دولت مردان امیدوارند با تصویب این قانون برای جوانان راهی سهل به سوی آینده باز گردد و جوانان بتوانند در کنار یکدیگر برای هرچه با شکوه تر شدن نام کشور ایران در جهان  به دور از استرس و نگرانی تلاش کنند

افزایش وام ازدواج

افزایش وام ازدواج و تاثیر آن بر کاهش استرس زوجین

منبع: ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *