بازدید این صفحه: 558
آزمایشگاه سیتوژنتیک

آزمایشگاه سیتوژنتیک بیمارستان مسیح دانشوری تهران

آزمایشگاه سیتوژنتیک بیمارستان مسیح دانشوری تهران

آزمایشگاه سیتوژنتیک بیمارستان مسیح دانشوری از سال ۱۳۹۲ کار خود را به طور رسمی آغاز کرده است. دراین آزمایشگاه مطالعات کروموزومی به منظور تشخیص بیماریهای ژنتیکی همچون عقب ماندگی، ناهنجاری های خونی و سرطانی با روش کاریوتیپ انجام می گیرد. همچنین خانواده هایی که سابقه سقط های مکرر و یا ناهنجاری کروموزمی خاصی در خانواده دارند می توانند از این آزمایشها استفاده کنند.

از آنجایی که بسیاری از سرطانها و بدخیمی ها با تغییرات ژنتیکی و کروموزمی همراه است آزمایشهای سیتوژنتیک می تواند در تشخیص و یا پیگیری روند بهبود این بیماران کمک کننده باشد.

ناهنجاری های کروموزمی دسته مهمی از بیماریهای ژنتیکی را تشکیل می دهند. در آزمایشگاه سیتوژنتیک این ناهنجاری های پیچیده با استفاده از تکنیک های سیتوژنتیک همچون رنگ آمیزی و باند کردن کروموزم ها تشخیص داده می­شود.

هم اکنون این مرکز جز معدود آزمایشگاه هایی است که تست کاریوتیپ مغز استخوان را برای بیماران سرطانی به طور تخصصی انجام می دهد. در سطح کشور تعداد آزمایشگاه هایی که این تست را انجام می دهند انگشت شمار می باشند. این مسئله به علت حساسیت و سختی کار بر روی اینگونه نمونه ها می باشد که با توجه به توانمندیهای این بخش از آزمایشگاه، انجام این تست در کنار بقیه تست های تخصصی دراین بیمارستان قابل انجام است.

آزمایشهای انجام گرفته در بخش سیتوژنتیک این آزمایشگاه شامل موارد زیر است:

· کاریوتیپ نواری خون

· کاریوتیپ خون با رزولوشن بالا

· کاریوتایپ مغز استخوان

· مطالعهکروموزومیازنظرموزائیسم

· مطالعه كروموزومي فراژلX

بیمارستان مسیح دانشوری تهران

 

آزمایشگاه سیتوژنتیک

آزمایشگاه سیتوژنتیک بیمارستان مسیح دانشوری تهران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *