بازدید این صفحه: 822
بخش ایمونولوژی و روماتولوژی

بخش ایمونولوژی و روماتولوژی بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران

بخش ایمونولوژی و روماتولوژی بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران

 

 

 

 

 

آدرس : تهران_ انتهای بلوار کشاورز _ خیابان دکتر محمد قریب_جنب بیمارستان امام خمینی(ره) _ پلاک ۶۲_مرکز طبی کودکان

تلفن : ۶۱۴۷۵ ۰۲۱

وب سايت : chmc.tums.ac.ir

ایمیل : chmc@tums.ac.ir

 

 

 

بخشهای ایمونولوژی و روماتولوژی مركز طبی كودكان از بخش های فوق تخصصی و با سابقه بیمارستان می باشند كه در حال حاضر در كنارهم خدمت رسانی می نمایند. آموزش بالینی در سطوح مختلف شامل دوره كارآموزی، كارورزی، دستیاری تخصصی كودكان و دستیاری فوق تخصصی ارایه می شود.

در بخش ایمونولوژی و آلرژی خدمات درمانی به كودكان مبتلا به بیماری های نقص ایمنی اولیه، آلرژی و آسم ارایه می شود. خدمات به صورت درمانگاه های صبح و عصر و بخش بستری می باشد. همچنین هر ساله تعداد سه تا چهار نفر دستیار فوق تخصصی ایمونولوژی و آلرژی وارد دوره فوق تخصصی می شوند. از سال ۱۳۶۷ تا كنون تعداد حداقل ۳۵ فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی از این گروه فارغ التحصیل شده اند.

از دیگر فعالیتهای آموزشی بخش می توان به درمانگاه های آموزشی فوق تخصصی، انجام اسپیرومتری، تست های پوستی تشخیص آلرژی، مشاوره ایمونوژنتیك، ویزیت روزانه بیماران بستری، برگزاری ژورنال كلاب و برگزاری كلاس های مرور منابع فوق تخصصی اشاره کرد.

در بخش روماتولوژی خدمات درمانی به كودكان مبتلا به بیماری های به آرتریت روماتویید جوانان JRA، لوپوس اریتروماتوی سیستمیک ارایه می شود. اولین فارغ التحصیلان رشته فوق تخصصی روماتولوژی كودكان در سال ۱۳۹۱ بوده است.

از بیماریهای رایج این بخش می توان به بیماری های نقص ایمنی اولیه، آلرژی و آسم، آرتریت روماتویید جوانان، لوپوس اریتروماتوی سیستمیک اشاره کرد.

 

 

 

 

بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران

 

بخش ایمونولوژی و روماتولوژی

بخش ایمونولوژی و روماتولوژی بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *