بازدید این صفحه: 1497
خواص میوه های فصل تابستان

خوراکی های سالم برای فصل گرما

خوراکی های سالم برای فصل گرما

با فرارسیدن فصل گرما بسیاری از گزینه های غذایی سالم و البته متنوع در دسترس می باشند.

فصل تابستان به واسطه تنوع میوه هایی که دارد فرصت خوبی را برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند، فراهم می آورد. میوه هایی که سرشار از خواص فراوان است با دارا بودن قند طبیعی نیاز بدن به شیرینی را برطرف می کند و از طرفی مانع از افزایش وزن می شود.

در ادامه بهترین مواد مغذی که اضافه کردن شان به رژیم غذایی روزهای گرم، توصیه می شود را برای شما بیان می کنیم.

۱- ذرت

 این ماده غذایی غنی از دو نوع آنتی اکسیدان یعنی لوتئین و زیگزانتین می باشد که این دو ماده مانند عینک آفتابی طبیعی عمل می کنند و ماکولای چشم (قسمت حساس به نور شبکیه و مسئول دید مستقیم و واضح که برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی لازم است) را برای فیلتر کردن اشعه خورشید کمک می نمایند. این آنتی اکسیدان ها با کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا (Macular degeneration) یا تباهی لکه زرد  وابسته به سن، که عامل اصلی کوری در افراد بالای ۶۰ سال است، در ارتباط می باشند.

۲- قهوه سرد

این قهوه بهترین انتخاب برای شروع صبح در روزهای گرم می باشد. نوشیدن یک فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. در یک تحقیق روی ۹۳ هزار زن که نتایج آن در نشریه اروپایی پیشگیری از سرطان به چاپ رسیده است، نشان داده شد زنانی که روزانه یک فنجان قهوه کافئین دار می نوشیدند، ۱۰ درصد کمتر از سایرین به سرطان پوست دچار شدند.

۳- گیلاس

ممکن است شنیده باشید که نوشیدن آب آلبالو به خواب شبانه کمک می کند و منجر به سرکوب درد بعد از تمرینات ورزشی می شود. اما لازم است بدانید که ترکیبات موجود در گیلاس منجر به داشتن اندام باریک تر و لاغری می شود. آنتوسیانین ها در گیلاس منجر به فعال شدن مولکول های سوزاندن چربی می شوند و به کاهش ذخیره چربی کمک می کنند.

۴- گوجه فرنگی

 شکی نیست که کرم های ضد آفتاب باید خط اول دفاع در برابر آفتاب سوزان تابستان باشند اما به هر حال خوردن گوجه فرنگی نیز بی فایده نیست و می تواند به حفاظت اضافه در برابر اشعه های مضر آفتاب کمک کند. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی همچنین باعث ایجاد حفاظت در برابر آفتاب سوختگی می شود. البته مکمل های لیکوپن به این میزان موثر نیستند و بهتر است این ماده از راه طبیعی وارد بدن شود.

خواص میوه های فصل تابستان

خوراکی های سالم برای فصل گرما

۵- هندوانه

 مصرف این میوه باعث ذخیره آب کافی در بدن می شود و افزایش خلق و خوی شما را نیز به دنبال دارد. علاوه بر این که لیکوپن موجود در هندوانه همان خواص گوجه فرنگی را دارد، بررسی ها حاکی از آن است که خوردن غذاهای سرشار از آب، به غیر از اینکه کالری کمی دارند، به احساس سیری و جلوگیری از چاقی نیز کمک می کنند.

۶- تمشک

این ماده یک منبع سرشار از فیبر محلول به نام پکتین می باشد و به کاهش کلسترول کمک می کند. یک فنجان تمشک حاوی ۸ گرم فیبر می باشد و نتایج تحقیقات نشان می دهد که خوردن فیبر منجر به کاهش وزن موفق می شود.

۷- چای سرد

 علاوه بر این که نوشیدن یک لیوان چای سرد در روزهای گرم به شما حس طراوت می دهد، مطالعات نشان داده که مصرف منظم چای سرد خطر ابتلا به آلزایمر و دیابت را نیز کاهش می دهد ضمن این که از دندان ها، لثه ها و استخوان ها نیز محافظت می کند. چای غنی از یک گروه از آنتی اکسیدان ها به نام فلاونوئیدها است. قدرت اثربخشی فلاونوئیدها، صرف از نظر از رنگ چای، در صورت تازه دم بودن آن بیشتر می شود. نوشیدن چای همراه با ویتامین ث منجر به حفظ بیشتر فلاونوئیدها می شود.

۸- زغال اخته

 این میوه خانواده توت نیز غنی از آنتی اکسیدان ها برای دفع کردن خستگی است. مصرف زغال اخته منجر به کاهش چربی شکمی و کاهش کلسترول می شود که این نوع چربی عامل ایجاد بیماری های قلبی و دیابت می باشد.

خواص میوه های فصل تابستان

خوراکی های سالم برای فصل گرما

منبع:eatingwell.com به نقل از آوای سلامت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *