بازدید این صفحه: 360
بانک اطلاعات علوم انسانی

تشکیل بانک اطلاعاتی علوم انسانی در کشور

تشکیل بانک اطلاعاتی علوم انسانی در کشور

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از تشکیل بانک اطلاعاتی علوم انسانی متشکل از اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و استارت آپ یا کارنوپا‌ها در این حوزه خبر داد.

احمدی گفت: برای دسترسی به یک بانک جامع در اقصی نقاط کشور، تمامی اطلاعات آموزشی و پژوهشی مربوط به حوزه علوم انسانی در یک بانک اطلاعاتی قرار داده می‌شود.

وی افزود: از این رو، به زودی احکام اعضای کمیته‌های تخصصی شورای پژوهش و فناوری علوم انسانی صادر شده و کمیته‌ها تشکیل می شوند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان این مطلب که تمامی فعالیت‌های شورای پژوهش و فناوری توسط این کمیته های تخصصی برنامه ریزی و دنبال می‌شود، اظهار داشت: سه کمیته سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر، کاربرد و توسعه فناوری در علوم انسانی و هنر، امور حمایتی و پشتیبانی پژوهشی علوم انسانی و هنر در این شورا تشکیل می‌شود.

بانک اطلاعات علوم انسانی

تشکیل بانک اطلاعاتی علوم انسانی در کشور

احمدی گفت: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه های فعال در حوزه علوم انسانی باید برنامه ریزی کنند تا استارت آپ‌های مرتبط با این حوزه برای جوانان فعال در این زمینه راه اندازی شود.

وی استارت آپ‌ها را اینگونه تعریف کرد:‌ طبق تعاریف کارنوپا یا استارت آپ به شرکت‌ یا سازمانی موقت گفته شده که در جهت جستجوی راه حلی برای یک مدل کسب و کار قابل توسعه و تکرار پذیر راه اندازی می شود. این شرکت‌ها تازه تاسیس بوده و در فاز توسعه و تحقیق برای بازاریابی قرار دارند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم یادآور شد: با راه اندازی کارنوپاهای علوم انسانی فضای ارائه ایده‌های کسب و کار، فضای کارآفرینی و خلاقیت نیز در کشور فراهم می شود.

بانک اطلاعات علوم انسانی

تشکیل بانک اطلاعاتی علوم انسانی در کشور

منبع :‌ باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *