بازدید این صفحه: 1483
کلینیک رادیولوژی

کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران

کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران

بخش رادیولوژی بیمارستان مركز طبی كودكان، خدماتی مشتمل بر انواع رادیوگرافی و سونوگرافی را به مراجعان محترم ارائه می نماید. در گذشته بخش رادیولوژی در طبقه اول ساختمان شماره یك قرار داشت و از بهمن ماه ۱۳۸۸ به طبقه همكف ساختمان شماره دو انتقال یافت. مراجعین به این واحد را عموما كودكان از سن نوزادی تا ۱۲ سالگی تشكیل می دهند كه در موارد خاص و با تائید پزشك معالج و اساتید بخش انجام رادیوگرافی برای بیماران با سنین بالاتر نیز امكان پذیر می باشد.

در حال حاضر تعداد پرسنل بخش رادیولوژی ۲۵ نفر می باشد. از لحاظ فیزیكی بخش دارای یك اتاق جهت رادیوگرافی های روتین و ساده، یك اتاق جهت فلوروسكوپی و رادیوگرافیهای رنگی و یك اتاق جهت سونوگرافی (مجهز به دو دستگاه سونوگرافی) و یك اتاق جهت بیوپسی های تحت گاید سونوگرافی است. همچنین بخش مجهز به دو ترالی اورژانس می باشد كه محتویات آن بطور منظم مورد بازبینی قرار گرفته و تجهیزات و داروهای آن در صورت استفاده در اسرع وقت جایگزین می شوند.

در بخش رادیولوژی ۳ استاد فعالیت دارند که بطور روزانه و مستمر به برگزاری كلاسهای آموزشی در بخش برای رزیدنت های رادیولوژی و كودكان اقدام می نمایند. این واحد همچنین به آموزش عملی پرتونگاری به دانشجویان رشته كارشناسی رادیولوژی كه از طرف دانشگاه به عنوان كارآموز به بخش معرفی می شوند می پردازد.

بخش بصورت ۲۴ ساعته و نیز در ایام تعطیل آماده خدمت رسانی به مراجعین محترم می باشد. بدین صورت كه در ایام تعطیل شیفت های رادیولوژی بصورت كشیك و با تعداد نیروی كمتری نسبت به روزهای عادی و نیز در بخش سونوگرافی توسط رادیولوژیست های آنكال اداره می گردد. در بخش رادیولوژی این بیمارستان در راستای احترام به حقوق بیماران، یكی از والدین می تواند در صورت تمایل در تمامی مراحل درمان و چگونگی انجام رادیوگرافی فرزندشان و یا نیاز به كاهش اضطراب و بی حركت نمودن فرزندشان در حین رادیوگرافی، در اتاق حضور داشته باشند.

انجام خدمات سونوگرافی در این واحد بصورت ۲۴ ساعته در هر سه شیفت كاری و تمام ایام هفته می باشد. لیكن بدلیل نداشتن رزیدنت مقیم انجام سونوگرافی در شیفت های عصر و شب بصورت آنكال و با هماهنگی دفتر پرستاری با رادیولوژیست كشیك انجام می گیرد.

بازوی حركتی تیوب دستگاه رادیوگرافی این مركز، ثابت نبوده و قابلیت حركت طولی-عرضی و قطری را دارد. لذا در مورد بیماران با شكستگی های حاد، بیماران بد حال و یا كسانی كه به تازگی از اتاق عمل ترخیص شده و با برانكار به بخش رادیولوژی مراجعه می نمایند، امكان تهیه رادیوگرافی بر روی همان برانكار بدون انتقال به تخت رادیولوژی وجود دارد.

دستگاه فلوروسكوپی بخش مجهز به سیستم پردازش و پرینت عكس كامپیوتری (CR) می باشد. كلیه رادیوگرافی های رنگی (با ماده حاجب) توسط این دستگاه قابل انجام بوده و گرافی ها توسط كارشناسان رادیولوژی تحت نظارت پزشك رادیولوژیست انجام می گیرد. همچنین بخش مجهز به ۶ عدد دستگاه رادیوگرافی پرتابل می باشد كه در اتاق عمل جنرال،‌اتاق عمل ارولوژی، بخش ICU قلب، بخش NICU، بخش PICU و ICU اورژانس مستقر می باشند.

در صورت نیاز به انجام رادیوگرافی برای بیماران بخش های فوق پرسنل پرتوكار شخصا بر بالین بیمار حضور یافته و اقدام به تهیه رادیوگرافی پرتابل می نمایند.

در این بخش خدمات بیوپسی تحت گاید سونوگرافی با همكاری پزشك معالج و رادیولوژیست با تعیین وقت قبلی ارائه می گردد.

 

بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران

 

 

کلینیک رادیولوژی

کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *