بازدید این صفحه: 473
علائم اضطراب و استرس

آیا مردان کمتر از زنان دچار اضطراب میشوند

آیا مردان کمتر از زنان دچار اضطراب میشوند

نتایج یک بررسی جهانی نشان می­دهد که زنان دست‎کم دو برابر مردان در معرض ابتلا به اختلال اضطرابی می­باشند. طبق این بررسی علاوه بر زنان، جوانان زیر ۳۵ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن بیشتر دچار اضطراب می‌شوند.

دانشگاه کمبریج در بریتانیا که قسمتی از این بررسی را انجام داده­ می‎گوید: اختلال اضطرابی از آنچه تصور می‌شد بسیار فراگیرتر است. برآورد شده است که در اروپا از هر صد نفر چهار نفر دچار اضطراب هستند.

نتایج این بررسی جهانی است در نشریه مغز و رفتار (Brain and Behavior) به چاپ رسیده است. این پژوهش نشان داده است که سالانه بیش از ۶۰ میلیون نفر در اتحادیه اروپا به نوعی اختلال اضطرابی مبتلا می‎شوند.

این مسئله در آمریکای شمالی حادتر است و از هر صد نفر ۸ نفر دچار اضطراب هستند. آمار حاکی از آن است که در آسیای شرقی این میزان به پایین‌ترین حد خود می رسد و از هر صد نفر ۳ نفر به اختلال اضطرابی مبتلا هستند.

به گفته پژوهشگران با آنکه بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ آمار مبتلایان تقریبا یکسان مانده است، اما مسئله این است که بر خلاف بیماری افسردگی، در مورد اضطراب بندرت تحقیقات انجام شده است.

به گفته اولیویا رمس از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های پایه دانشگاه کمبریج، اختلال اضطرابی زندگی روزمره را بسیار دشوار می‎کند.

علائم اضطراب و استرس

آیا مردان کمتر از زنان دچار اضطراب میشوند

به گفته او به بیماری افسردگی توجه زیادی می‌شود که البته مسئله مهمی است، اما اضطراب هم به همان اندازه حائز اهمیت است و زندگی را به همان اندازه مختل می‎کند.

خانم رمس گفت: اضطراب ممکن است باعث بیماری‎های دیگر از جمله اختلالات روانی دیگر شود، خطر اقدام به خودکشی را بالا ببرد و اصولا اختلالی است که هزینه آن برای جامعه بسیار بالاست.

این نکته بسیار مهم است که نهادهای بهداشتی و درمانی بدانند این اختلال تا چه حد شایع است و چه اقشاری بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار دارند.

آیا زنان بیشتر از مردان دچار اضطراب میشوند؟

طبق بررسی­های صورت گرفته، زنان در سراسر جهان دو برابر بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به اختلال اضطرابی قرار دارند.

اما خانم رمس می‎گوید که این مسئله ممکن است ناشی از نوسانات هورمونی باشد یا ممکن است به دلیل نقش سنتی زنان در نگهداری از فرزندان باشد.

این بررسی­ها نشان داده است که اختلال اضطرابی به ویژه در افراد مبتلا به بیماری‎های مزمن شایع‎تر است.

به عنوان مثال ۳۲% از افرادی که مبتلا به بیماری ام‌اس هستند و همچنین ۲۳% از بیماران مبتلایان به سرطان دچار اختلال اضطرابی هستند.

همچنین در این تحقیق نشان داده شده است که زنان باردار درست قبل و بعد از وضع حمل بیشتر در معرض ابتلا به اختلال وسواسی-اجباری (OCD) هستند.

علائم اضطراب و استرس

آیا مردان کمتر از زنان دچار اضطراب میشوند

منبع: سایت برون مرزی

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *