بازدید این صفحه: 5363
آب ریزش بینی را با این روش ها در خانه درمان کنید

آب ریزش بینی را با این روش ها در خانه درمان کنید

آب ریزش بینی را با این روش ها در خانه درمان کنید

برای برخی ها آب ریزش بینی اتفاقی است که تنها زمان سرما خوردگی رخ می دهد ولی برای برخی دیگر جزء ثابت زندگیشان می باشد. عارضه ای که می تواند دلایل مختلفی از جمله: حساسیت، مشکلات سینوسی، عفونت و سرماخوردگی داشته باشد.

با وجود اینکه آب ریزش بینی تهدید جدی برای سلامتی بحساب نمی آید، ولی می تواند عوارض جدی مانند: سر درد، گلو درد، سرفه و از همه مهم تر کلافگی داشته باشد. معمولا افراد برای پیشگری از بروز چننین مشکلاتی دست به دامان قرص های ضد حساسیت می شوند، قرص هایی که با خواب آلودگی و کسالت همراه هستند.

ادامه شما را با چند روش درمان خانگی مؤثر و بدون عوارض آب ریزش بینی آشنا می کنیم.

بخور

بخور دادن اولین و ساده ترین راه درمان خانگی آب ریزش بینی می باشد. روشی که با از بین بردن مخاط اضافی بینی عطسه و آب ریزش شما را درمان می کند. کافی است در چنین مواقعی دستگاه بخور خود را در خانه روشن کنید یا ظرف آبی را روی گاز بگذارید و بخور دهید.

آب نمک

یک ظرف آب نمک بردارید و و تلاش کنید با این محلول بینی خود را بشوید، با این کار، التهاب مجاری بینی شما کاهش پیدا می کند، آب ریزش بینی قطع و نفس کشیدن برایتان راحت می شود. البته در این روش باید کمی سوزش را به جان بخرید.

آب ریزش بینی را با این روش ها در خانه درمان کنید

آب ریزش بینی را با این روش ها در خانه درمان کنید

روغن اکالیپتوس

درصورتی که به دنبال راهی هستید که بدون هیچ عارضه جانبی آب ریزش بینی شما را درمان کند، از روغن اکالیپتوس استفاده کنید. این روفن یک ضد احتقان مؤثر می باشد که مشکلات بینی شما را بر طرف می کند. برای استفاده از این روغن، چند قطره آن را درون یک ظرف آب جوش بچکانید و بخور بدهید.

لیمو

لیمو یکی از بهترین مرکباتی است که به جنگ سرماخوردگی، گلو درد و به خصوص آب ریزش بینی می رود. می توانید برای درمان آب ریزش بینی از ترکیب آب و لیمو به همراه یک قشق عسل استفاده کنید.

سیر

این ماده غذایی یکی از قوی ترین ضد باکتری ها و ضد عفونی کننده های طبیعت است که از مؤثرین روش های درمان خانگی برای آب ریزش بینی بحساب می آید. می توانید کمی سیر خام را در طول روز بجوید یا مقداری سیر را داخل آب جوش بریزید بعد از حل شدن سیر ها داخل آب کمی شکر به آن اضافه کنید؛ یک یا دو بار در طول روز این محلول را بخورید.

زردچوبه

این ادویه اثری فوق العاده در قطع شدن آب ریزش بینی دارد. نصف قاشق زردچوبه را به روغن کتان(بزرک) اضافه کنید، این ترکیب را تا زمان مشاهده دود گرم کنید، دود خارج شده از این ترکیب را استنشاق کنید.

زنجبیل

درصورتی که می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن آب ریزش بینی خود را درمان کنید زنجبیل را امتحان کنید. ماده ای اعجاز آور که نه تنها سم زدای قوی است بلکه آنتی اکسیدان و ضد قارچ نیز بحساب می آید. برای استفاده از این ریشه گیاه کمی نمک روی زنجییل تازه بگذارید و آن را در طول روز بجوید. می توانید کمی زنجیل به آب جوش اضافه کنید، آن را در آب به خوبی حل کنید، کمی عسل به اضافه کنید و ۳ الی ۴ بار از این نوشیدنی در روز مصرف کنید.

عسل

براساس تحقیقات انجام شده، عسل یک ضد باکتری بسیار قوی دارای خواص ضد ویروسی است که به درمان آب ریزش بینی کمک قابل توجهی می کند. دو قاشق عسل را به ترکیب آب، لیمو و پودر دارچین اضافه کنید و دو بار در روز از این محلول معجزه آسا بنوشید.

آب ریزش بینی را با این روش ها در خانه درمان کنید

آب ریزش بینی را با این روش ها در خانه درمان کنید

منبع naturalnews به نقل از شفقنا زندگی

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *