بازدید این صفحه: 588
بخش نوار قلب بیمارستان مهر تهران

بخش نوار قلب بیمارستان مهر تهران

بخش نوار قلب بیمارستان مهر تهران

 

 

 

 

آدرس: تهران_میدان ولیعصر_خیابان زرتشت غربی_بیمارستان مهر

تلفن: ۸۸۹۸۲۰۰۰

وب سایت: www.mehrhospitaltehran.com

فکس: ۸۸۹۶۹۱۵۵

نوار قلب يكي از كم ‌خطرترين و ساده‌ترين اقداماتي است كه اطلاعاتي ارزشمند در مورد قلب به پزشك مي‌دهد. نوار قلب در بررسي دردهاي قلب و سكته‌هاي قلبي ارزش خاصي دارد و به عنوان اقدامي روتين در تمام كساني كه مشكوك به مشكلات حاد قلبي باشند صورت مي‌گيرد. كاربرد نوار قلب كاربردهاي زيادي دارد. اما بيشترين استفاده‌اي كه از آن مي‌شود، در بررسي بيماري هاي ايسكمي قلب (مانند آنژين صدري و سكته قلبي) است.

در اين بيماري ها نوار قلب دچار تغييرات خاصي مي‌شود كه حتي مي‌تواند محل سكته و شدت آنرا بازگو كند. در اين روش افرادي كه تمام يا قسمتي از قلبشان بزرگ شده است نيز كاربرد دارد. همچنين تشخيص دقيق آريتمي‌ها يا بي‌نظمي قلبي از موارد بسيار مهمي است كه تنها با انجام نوار قلب ميسر است. از آنجايي كه نوار قلب يك نوع بررسي وضعيت الكتريكي يا انقباضي قلب است. اين آزمايش مي‌تواند اختلالات هدايتي و عضلاني قلب را به خوبي نشان دهد. نوار قلب نه تنها وضعيت قلب را نشان مي‌دهد بلكه در بررسي وضعيت كلي بدن نيز واجد اهميت است. ميزان پتاسيم خون تاثير مستقيم روي نوار قلب مي‌گذارد و حتماً بايد صحت آن مورد بررسي قرار گيرد. از سوي ديگر در سكته‌هاي مغزي و بيماري هاي ريوي و مسموميت هاي دارويي نيز نوار قلب ممكن است تغييرات خاصي را نشان دهد كه تشخيص آن بر عهده پزشك است. نوار قلب محدوديت هاي خاص خود را نيز دارد و نبايد آن را به عنوان تنها وسيله تشخيص بيماري هاي قلبي دانست.

بيماري هاي بسياري را نمي‌توان با نوار قلب تشخيص داد و بايد از روش هاي معاينه يا آزمايشي ديگر استفاده كرد، از اين رو انتخاب صحيح هر وسيله تشخيصي براي هر بيماري قلبي، اهميت دو چندان پيدا مي‌كند و اين انتخاب بر عهده پزشك است. روش كار روش كار به اين صورت است كه سيم هاي مربوطه از طريق گيره‌ها يا بادكش هاي مخصوصي به بدن وصل مي‌شوند و بعد از تنظيم دستگاه ۱۲ ليد قلبي و يك ليد بلند از فرد گرفته مي‌شود . وصل بودن درست تمام سيم ها براي گرفتن يك نوار قلب دقيق لازم است. محل وصل شدن بادكش هاي جلوي قلبي نيز اهميت خاصي دارد و فرد بايد با اين كار كاملا آشنا باشد. بهتر است که بیمار ساعت و سایر لوازم فلزی خود را در آورد. سیم های مربوط به جلوی قلب نیز با بادکش های خاص و یا ترتیب مشخصی از جلوی قلب تا پهلوی چپ به بیمار چسبانده می‌شوند و سپس به صورت اتوماتیک یا دستی ۱۲ نوع مختلف نوار گرفته می‌شود. در هر نوع، سیم های خاصی دریافت الکتریسیته را بر عهده دارند تا در نهایت نمایی کامل از قلب برداشته شود. ۶ نوار اول وظیفه ثبت لیدهایی از دست و پا را به عهده دارند و ۶ نوار دوم مربوط به سیم های جلوی قلبی می‌باشند. در ضمن معمولاً یک نوار بلندتر از لید شماره ۲ گرفته می‌شود تا سلامت ضربان قلب در طول زمان مشخص شود.

آمادگی قبلی بیمار بهتر است به دور از استرس باشد و وعده غذایی سنگینی میل نکرده باشد. در ضمن اتاق گرفتن نوار قلب باید گرم باشد تا وی دچار لرزش بدن نگردد. زیرا لرزش بدن (چه عمومی و چه در اثر سرما) روی نوار قلب تاثیر سوء می‌گذارد و به اصطلاح پارازیت ایجاد می‌کند. موهای بلند سینه نیز مانع گرفتن نوارهای مخصوص جلوی سینه می‌شوند و کار را برای تکنسین مربوطه دشوار می‌سازند. گرفتن نوار قلب ضرری ندارد و هیچگونه برق یا جریان الکتریسیته‌ای به بیمار القا نمی‌شود.
همچنین این بخش مجهز به اینترنت وایرلس (wifi) می باشد که بصورت رایگان در اختیار بیماران و همراهان محترم قرار می گیرد.

 

 

 

بیمارستان مهر تهران

 

 

بخش نوار قلب بیمارستان مهر تهران

بخش نوار قلب بیمارستان مهر تهران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *