بازدید این صفحه: 434
انواع آرایش مو و عوارض آنها برای سلامتی

انواع آرایش مو و عوارض آنها برای سلامتی

انواع آرایش مو و عوارض آنها برای سلامتی

 

 

 

ممکن است برای شماه هم پیش آمده باشد که برای یک کار ساده مثل رنگ کردن مو یا مرتب کردن ابرو به آرایشگاه رفته باشید و در آنجا با انواع و اقسام پیشنهادات آرایشگران مواجه شوید که تحت اصطلاحات عجیب و غریب و نامانوسی ارائه می‌شوند. اصطلاحاتی که ممکن است اغلب آنها را نشنیده باشید یا اینکه به گوشتان خورده باشد، اما معنای آن را ندانید. بعضی از افرادی که با این اصطلاحات آشنایی ندارند به دلایل نامشخصی، درباره آن عمل یا حتی هزینه انجامش سوالی نمی‌پرسند و ممکن است در پایان کار با چهره‌ای از خود روبرو شوند که دلخواه شان نیست یا مجبور به پرداختن رقمی شوند که فکرش را نمی‌کردند.

برای آشنایی با این اصطلاحات با ما همراه باشید.

– دکلره

خارج کردن پیگمنت‌ها یا رنگدانه‌های طبیعی مو از ساختمان آن و بیرنگ شدن تدریجی مو در پایه‌های مختلف (از ۲ تا ۱۱) را دکلره می‌گویند. درصورتی که بخواهیم موی طبیعی را بیش از ۴ درجه روشن کنیم، ابتدا باید موها را دکلره و سپس از رنگ انتخابی، استفاده کنیم. زمان انتظار برای پراکنده شدن و خارج کردن رنگدانه‌‌های طبیعی مو از ساختمان مو به جنس و مقاومت مو بستگی دارد (اغلب ۳۰-۲۰ دقیقه).

این کار آسیب‌های شدیدی به مو وارد می‌کند، به ویژه در افرادی که دارای پوست حساسی هستند، دکلره کردن باعث آسیب رسیدن به پوست سر می‌شود و در مواردی حتی فرد دچار ریزش مو خواهد شد. خشکی و شکنندگی مو و موخوره نیز از عوارض دکلره کردن هستند.

پودرهای دکلره تنوع زیادی دارند ولی به ۲ نوع عمده تقسیم می‌شوند:

۱ – پودر دکلره سفید که ضعیف‌تر است و برای موهای حساس، نازک و رنگ‌ شده استفاده می‌شود.
۲ – پودر دکلره آبی که قوی‌تر است و برای موهای طبیعی و سالم کاربرد دارد. معمولا اگر مو به‌طور طبیعی مشکی باشد، از پودر آبی و اگر رنگ طبیعی مو، روشن باشد، از دکلره ضعیف استفاده می‌کنند.
 

انواع آرایش مو و عوارض آنها برای سلامت

انواع آرایش مو و عوارض آنها برای سلامتی

– لولایت

این کار برعکس‌ هایلایت است؛ یعنی میان موهای بلوند، تکه‌هایی را با رنگ (شماره ۳ یا ۴) تیره می‌کنند. در این روش مو باید ۱ سانتی‌متر رشد ریشه داشته باشد و معمولا از سری رنگ‌های گرم مثل طلایی یا شکلاتی استفاده می‌شود. این کار می‌تواند با فویل ‌یا کلاه مش انجام شود و بیشتر در مواقعی کاربرد دارد که مو بسیار روشن شده و زردی زیاد آن نوعی زنندگی ایجاد کرده است. در این صورت، آرایشگر می‌تواند با ایجاد قسمت‌های تیره، نوعی سایه‌روشن روی مو ایجاد کند. یکی از کاربردهای لولایت زمانی است که فرد مو را بلوند کرده و حالا رشد ریشه دارد.

انواع مختلف لایت نسبت به دکلره کردن کل مو به دلیل اینکه روی قسمت های کوچکی از مو انجام می شوند، آسیب کمتری به مو وارد می کنند. 

 – دکاپاژ

پاک کردن رنگ موی قبلی از روی مو که نوعی دکلره ضعیف است را دکاپاژ می‌گویند. اگر دکلره روی موی رنگ‌ شده انجام شود به آن دکاپاژ می‌گویند.

میزان آسیبی که دکاپاژ به مو وارد می‌کند کمتر از دکلره است اما هزینه آن بسیار بالاست.
 
– ‌هایلایت

به رنگ و مش همزمان ‌هایلایت گفته می‌شود که در این حالت، مو حالتی سایه روشن پیدا می‌کند. در واقع، در صورتی که تفاوت رنگ موی پایه و تکه‌های انتخابی تا حدود ۳ درجه باشد (که توسط رنگ مو ایجاد می‌شود) به آن در اصطلاح‌ هایلایت و اگر این تفاوت رنگ تا ۷ درجه باشد، به آن مش می‌گویند. (که با استفاده از دکلره ایجاد می‌شود)

استفاده از مواد شیمیایی برای رنگ کردن، دکلره، مش و ‌هایلایت کردن موها می‌تواند سبب آسیب رسیدن جدی به پوست سر و مو و شکنندگی تار مو، موخوره، خشک شدن و کاهش درخشندگی طبیعی مو شود.
 

 

انواع آرایش مو و عوارض آنها برای سلامتی

انواع آرایش مو و عوارض آنها برای سلامتی

 

منبع: salamat.ir

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *