بازدید این صفحه: 5332
قرص های سه مرحله ای یا تری فازیک جلوگیری از بارداری

قرص های سه مرحله ای یا تری فازیک جلوگیری از بارداری

قرص های سه مرحله ای یا تری فازیک جلوگیری از بارداری

قرص های سه مرحله ای یا تری فازیک، از انواع قرص های ترکیبی می باشند و دارای دو نوع هورمون استروژن و پروژسترون هستند. هر بسته دارای ۲۱ عدد قرص است و به علت نوع و مقدار هورمونی که در آن استفاده شده است دراای سه رنگ مختلف است و باید از نقطه شروع به صورت مرتب خورده شوند.

روش مصرف قرص ضد بارداری تری فازیک اینگونه است که اولین قرص، از بسته اول، در اولین روز قاعدگی مصرف شود، و روزانه یک قرص تا ۲۱ روز خورده شود. سپس هفت روز کامل استراحت و از روز هشتم بسته بعدی بدون توجه به روز شروع قاعدگی آغاز شود.

نکاتی که در رابطه با این قرص ها وجود دارد این است که:

– درصورتی که پس از اتمام بسته اول، در طی ۷ روز قاعدگی رخ ندهد برای بار اول مشکلی ندارد، ولی اگر پس از اتمام بسته دوم نیز قاعدگی رخ نداد، بهتر است مصرف قرص قطع گردد و به پزشک مراجعه نمایید.

– درصورتی که مصرف یکی از قرص ها را در مدتی کمتر از ۱۲ ساعت از زمان مصرف همیشگی به خاطر آوردید بلافاصله مصرف کنید.

– درصورتی که پس از ۱۲ ساعت به خاطر آوردید که خوردن یک قرص و یا بیشتر از یک قرص را فراموش کرده اید، نباید قرص های فراموش شده را مصرف کنید. در این گونه موارد حتما باید از یک روش دیگر مانند کاندوم تا پایان بسته استفاده کنید.

– مصرف داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد سل و ضد تشنج اثر قرص را کاهش می دهد و در این زمان بهتر است علاوه بر مصرف قرص از روش های دیگر مانند کاندوم نیز استفاده کنید.

منبع: دانشنامه فرزند

کانال-مریض-خونه ;hkhg

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *