بازدید این صفحه: 791
شایعترین علائم گوش درد در نوزادان کدامند

شایعترین علائم گوش درد در نوزادان کدامند

شایعترین علائم گوش درد در نوزادان کدامند

 

 

 

به گفته دکتر بابک ساعدی متخصص گوش، حلق و بینی، بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد درد گوش در نوزادان به دلایلی مانند رویش اولین دندان، ریفلاکس، عفونت سینوس‌ها و … بروز پیدا می‌کند و ارتباطی با عفونت گوش ندارد.

وی درخصوص علائم درد گوش در نوزادان و شیرخواران، گفت: عفونت گوش یکی از شایع‌ترین عفونت در نوزادان و شیرخواران می­باشد که به دلیل مختلف از جمله عفونت باکتریال بروز پیدا می‌کند.

این متخصص گوش، حلق و بینی، عنوان کرد: درد گوش در نوزادان و شیرخواران منجر به بروز علائمی مانند تهوع، استفراغ، تغییر اجابت مزاج، بی‌قراری و … می‌شود و نوزاد به دلیل درد، گوش‌های خود را می‌کشد که معمولا عفونت گوش به دنبال بیماری‌های عفونتی مانند سرماخوردگی ایجاد می‌شود.

شایعترین علائم گوش درد در نوزادان کدامند

شایعترین علائم گوش درد در نوزادان کدامند

ساعدی درباره خروج خون و چرک از گوش نوزادان، گفت: این علائم ممکن است به دنبال پاره شدن پرده گوش ایجاد شود که اگر والدین به موقع به مراکز درمان مراجعه کنند در ۹۹ درصد موارد با مانع شدن ورود آب به داخل گوش پارگی ترمیم پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه لوزه سوم نیز موجب بروز درد گوش در نوزدان می‌شود، یادآور شد: در صورتی که پزشک در معاینات متوجه بزرگی لوزه سوم شود باید اقدامات درمانی و در صورت نیاز جراحی انجام شود که در صورت بهبود لوزه سوم، درد گوش نیز برطرف می‌شود.

این متخصص خاطرنشان کرد: اگر عفونت گوش درمان نشود عفونت در پشت پرده گوش تجمع می‌یابد و این مساله موجب کاهش شنوایی و عدم تکامل هوش و رشد مغزی در نوزادان می‌شود.

ساعدی در پایان با بیان این مطلب که نوزادانی که والدین سیگاری دارند بیشتر مستعد ابتلا به عفونت گوش هستند، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود والدین از انجام هرگونه خوددرمانی به شدت خودداری کنند زیرا هرگونه دستکاری می‌تواند در قدرت شنوایی نوزادان تاثیر منفی داشته باشد.

 

 

 

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

منبع: آنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *