بازدید این صفحه: 468
24 ساعت اول نوزاد در خانه پارت اول

۲۴ ساعت اول نوزاد در خانه پارت اول

۲۴ ساعت اول نوزاد در خانه پارت اول

 

 

 

 

تغذیه نوزاد

به علت کوچک بودن معده نوزادان، آنها نیاز به وعده های غدایی کوچک اما مکرر دارند. برخی از آنها هر دو سه ساعت یک بار یک شیشه وبرخی بیشتر تغذیه میکنند. بعضی نوزادان گرسنگی خود را با گریه های شدید نشان میدهند و بعضی دیگر با شانه های دیگری مانند مکیدن انگشت های دست خود یا چرخاندن سر به اطراف سینه مادر نشان میدهند.

نوزادان در روزهای اولیه زندگیشان، معمولا هفت درصد وزنشان را از دست میدهند. این اتفاق طبیعی است و شما میتوانید فرزندتان را هر دوساعت یک بار شیر دهید تا به وزن سابق خود باز گردد. نوزادان خواب آلود هستند. بنابراین برای شیر دادن باید نوزاد خود را بیدار کرده و بیدار نگه دارید تا تغدیه اش تمام شود.

باد گلو زدن، سکسکه و ترش کردن نوزاد

24 ساعت اول نوزاد در خانه پارت اول

24 ساعت اول نوزاد در خانه پارت اول

بعضی نوزادان نیاز به باد گلو گرفتنِ پی در پی دارند و برخی بدون اینکه نیاز به شما داشته باشند این کار را انجان میدهند. اگر نوزادتان در حین غدا خوردن یا بعد از آن بیقراری میکند نشانه این است که باید باد گلوی  او را بگیرید.  می توانید  بین هر بار شیر دادن به نوزاد، هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یک بار، یا بعد از شیر دادن این کار را انجام دهید. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. سر کودک را بر روی شانه خود نگه دارید وبه آرامی به پشت نوزاد بزنید یا میتوانید کودک را مقابل خود به روی شکم خوابانده و به آرامی پشت او را بمالید.

از سکسکه نوزاد نتزسید. سکسکه کاملا یک اتفاق طبیعی بعد ار تغذیه نوزادان است. اگر سکسکه نوزادتان به نظر غیر عادی میرسد وبا خم کردن سر نوزاد و یا گریه همراه است امکان رفلاکس وجود دارد که آن نیز طبیعی است و با کنترل سرِ نوزاد بهبود می یابد.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *