بازدید این صفحه: 1071
چگونه پوستی لطیف و زیبا داشته باشیم

چگونه با رژیمی مناسب پوستی زیبا داشته باشیم

چگونه با رژیمی مناسب پوستی زیبا داشته باشیم

آیا از پول دادن بابت کرم های زیبایی گران قیمت خسته شده اید؟ وقت آن رسیده که قبول کنید برای داشتن پوستی زیبا و سالم باید پوست خود را تغذیه کنید. مجله های زیبایی یا کمپانی های مواد آرایشی و یا حتی پزشکان زیبایی نمی توانند به اندازه تغدیه مناسب برای پوست کارساز باشند. مهم نیست چه مشکلی دارید؛ آکنه، لکه های تیره و سیاه یا هر چیزدیگری . برای هرکدام درمان های مکمل غذایی وجود دارد. لوسیون ها خوب هستند وبوی خوبی دارند اما بهترین راه برای داشتن پوستی زیبا داشتن رژیم غذایی مناسب با پوست است.

روش اول : عادات غذایی خوب را وارد رژیم غذایی خود کنید


۱) مصرف مقدار زیاد آب پوست شما را شفاف و تمیز نگه می دارد. سعی کنید روزی شش لیوان آب بنوشید. از آشامیدن نوشیدنی های شیرین و قند دار بپرهیزید.

۲) هر روز حد اقل پنج نوع میوه و سبزی متفاوت بخورید. سبزیجات و میوه هایی که برای پوست مناسب هستند عبارت اند از: هویج، کلم بروکلی، زردآلو، توت فرنگی، شاهی و پرتقال. این مواد غدایی برای دیگر اعضای بدن هم مفید می باشند.

۳) وعده های غذایی را حذف نکنید. یک رژیم غدایی سالم روتین برای پوست سالم و تامین انرژی روزانه شما لازم است.

چگونه پوستي زيبا و شاداب داشته باشيم

چگونه با رژیمی مناسب پوستی زیبا داشته باشیم

روش دوم:  غداهای خاص مصرف کنید

  • غداهای ضد پیری پوست مصرف کنید

بهترین منبع تامین ویتامین های مورد نیاز پوست هلو، هویج و زردآلو است. این مواد غدایی از پوسته پوسته شدن و خشکی پوست جلوگیری میکنند. همچنین می توانید میکس این میوه ها را به روی پوست بمالید وبه آرامی ماساژ دهید. این کار پوست مرده را از بین می برد.

  • گوجه فرنگی بخورید

گوجه فرنگی منبع غنی از آنتی اکسیدان است که تا سی درصد از آسیب اشعه آفتاب به پوست جلوگیری میکند .

  • زیتون بخورید

اکثر غدا های مدیترانه ای حاوی ویتامین E است وآنتی اکسیدان است که از پوست در برابر اشعه های خورشید محافظت کرده و پوست را آبرسانی می کند. همچنین ماساژ روزانه روغن زیتون بر روی پوست به نرمی ولطافت پوست شما کمک بسیاری می کند.

  • انار ، تمشک و گیلاس را در رژیم غدایی خود بگنجانید

با توجه به تحقیقات انجام شده درباره ی میوه ها این میوه ها حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است که از تخریب کلاژن های پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این این میوه ها منابع غنی از ویتامین C  هستند که از خشکی  و چین وچروک پوست جلو گیری می کنند. 

  • از خوردن شکلات های مغز دار پرهیز کنید

متخصصین دلایل و شواهد بسیاری درمورد  ارتباط مصرف شکلات و مشکلات پوست یافته اند. اگر میخواهید شکلات بخورید شکلات تلخ مصرف کنید که حاوی آنتی اکسیدان می باشد.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *