بازدید این صفحه: 1949
راهکارهای پیشگیری از سرطان سینه پارت اول

راهکارهای پیشگیری از سرطان سینه پارت اول

راهکارهای پیشگیری از سرطان سینه پارت اول

 

 

 

 

راهکارهای پیشگیری از سرطان سینه پارت دوم

 

 

خطر ابتلا به سرطان سینه تا حد قابل توجهی قابل کنترل است. با کاهش عوامل خطر زا می توان ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش داد. سرطان سینه یکی از شایع ترین بیماری های زنانه است که منجر به بیماری های دیگر و مرگ می شود. علائم ابتلا به این بیماری را بشناسید و مرحله به مرحله از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید.

عوامل خطرزا را کنترل کنید

مصرف الکل را کاهش دهید. هرچه بیشتر مشروبات  الکلی بنوشید خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش داده اید.  آمار نشان می دهد با نوشیدن هر روزه مشروبات الکلی ده تا دوازده درصد خطر ابتلا به سرطان را نسبت به کسانی که الکل مصرف نمی کنند افزایش می دهید.  دلیل مشخصی در مورد ارتباط سرطان سینه و مصرف الکل وجود ندارد. اما ارتباطاتی میان سطح الکل در خون و تغییر در میزان استروژن در خون مشاهده شده است.

سیگار را ترک کنید

اگر سیگاری هستید سعی کنید ترک کنید واگر سیگاری نیستید به هیچ وجه سمت سیگار نروید.

دخانیات عامل بسیاری از سرطان هاست و تحقیقات اخیر نشان میدهد دخانیات خطر ابتلا به سرطان سینه را نیز افزایش می دهد. تحقیقیات نشان می دهد افراد سیگاری تا بیست وچهار درصد بیشتر از افراد غیر سیگاری به سرطان سینه مبتلا می شوند. مطالعات دیگر نشان می دهد کسانی که از سنین پایین تر مصرف دخانیات را شروع کرده اند  دوازده درصد بیشتر از دیگران به سرطان سینه مبتلا می شوند. و کسانی که قبل از بارداری سیگار کشیدن را شروع می کنند بیست و یک درصد بیشتر از سایرین خطر ابتلا به سرطان را دارند. 

وزن خود را کنترل کنید و ثابت نگه دارید

چاقی و اضافه وزن خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می دهد.خطر احتمال  ابتلا به سرطان سینه بالاتر می رود اگر این افزایش وزن بعد از دوران یائسگی اتفاق بیفتد. کسانی که بعد از یائسگی دچار اضافه وزن می شوند چهل درصد بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

راهکارهای پیشگیری از سرطان سینه پارت اول

راهکارهای پیشگیری از سرطان سینه پارت اول

فعالیت های فیزیکی خود را بالا ببرید

 یکی از مزایای فعالیت بدنی کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه است. توصیه کلی برای فعالیت بدنی داشتن ۱۵۰ دقیقه حرکات ورزشی ایروبیک در هفته است. ورزش را از همین امروز شروع کنید . تحقیقات نشان می دهد بی تحرکی برای مدت طولانی خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را افزایش می دهد.

به کودک خود شیر دهید

هرچه بیشتر به کودک خود شیر دهید خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهید. با اینکه این روش خطر ابتلا را تا ۴ در صد کاهش  میدهد اما راهی برای کاهش این بیماری به شمار می رود.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *