بازدید این صفحه: 1731
علائم سرطان سينه در زنان

راهکارهای پیشگیری از سرطان سینه پارت دوم

راهکارهای پیشگیری از سرطان سینه پارت دوم

 

 

 

 

راهکارهای پیشگیری از سرطان سینه پارت اول

 

 

درمان های هورمونی را کاهش دهید

خانم هایی که از درمان های هورمونی برای برخی بیماری های مربوط به یائسگی استفاده میکنند بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. تحقیقات نشان می دهد در حین درمان های هورمونی ترکیبی، مصرف قرص های حاوی استروژن و پروژسترون خطر ابتلا به سرطان را بالا می برد.

در درمان هایی که فقط داروهای حاوی استروژن مصرف می شود نیز خطر ابتلا به سرطان وجود دارد مخصوصا در صورتیکه زمان استفاده ده سال یا بیشتر باشد.

خبرخوب این است که به محض اینکه شما درمان های هورمونی راقطع کنید ریسک ابتلا تا حدی کاهش می یابد. اگربرای رفع مشکلات پس از یائسگی نیاز به مصرف هورمون دارید با پزشک خود در مورد کاهش دز دارو ها صحبت کنید

از قرار گرفتن در معرض رادیو گرافی خود داری کنید

قرار گرفتن ناحیه قفسه سینه  در معرض رادیو گرافی واشعه ها رابطه مستقیمی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه دارد.

برخی از وسایل آزمایش کننده کامپیوتری مانند سی تی اسکن اشعه های رادیویی بسیاری تولید میکنند. با پزشک خود در مورد استفاده از راه های دیگر تست های تشخیصی پزشکی صحبت کنید.

علائم سرطان سينه در زنان

علائم سرطان سينه در زنان

در صورتیکه محل کار شما در معرض اشعه های رادیوی قرار دارد، حتما از از وسایل و تجهیزات محافظت کننده در محیطی که اشعه ها وجود دارند استفاده کنید.

رژیم غذایی سالم ومناسب داشته باشید

رژیم غذایی سالم مزایای بسیاری دارد که یکی از آنها کنترل وزن است که همین باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان می شود.  رژیمی سرشار از میوه ها و سبزیجات در جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه بسیار موثراست. رژیم غذایی کم چرب تاثیر زیادی در کاهش خطر ابتلا دارد. بنا بر این سعی کنید مواد غذایی مانند کره، خامه، روغن و غذا هایی مانند سوسیس کالباس را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

 

 

 

 

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *