بازدید این صفحه: 570
راه های پیشگیری از یرقان در نوزادان

راه های پیشگیری از یرقان در نوزادان

راه های پیشگیری از یرقان در نوزادان

 

 

 

یرقان یا زردی، وضعیتی است که در نوزادان در یکی دور روز اول بعد از به دنیا آمدن بروز می کند. علت آن افزایش میزان بیلیروبین، که به خاطر شکست سلول های خونی ایجاد می شود است. کبد افراد بالغ میتواند میزان بیلروبین را کاهش دهد اما کبد نابالغ نوزادان باعث پیشرفت یرقان می شود. با اینکه راه قطعی برای جلوگیری از یرقان وجود ندارد، دانستن عوامل خطر به جلوگیری از بروز یرقان در نوزادان کمک می کند.

علایم را خطر را ارزیابی کرده و کاهش دهید

  • طی دوران حاملگی آزمایش خون دهید

ناسازگاری درخون می تواند باعث اضمحلال بیشتر در سلول های خونی شده و بیلیروبین بیشتری تولید کند.

مادرانی که گروه خونی O+ دارند باید بیشتر علائم خطر را در نظر بگیرند. کمبود آنزیم های ژنتیکی مانند گلوکز فوسفات نیز می تواند احتمال خطر ابتلا به یرقان را بالا برده و سلول های خونی بیشتری را از بین ببرد. علاوه بر آزمایش های خون برای والدین، نوزاد نیز بعد از به دنیا آمدن و تا مدتی بعد از ترک بیمارستان نیز باید آزمایش هایی را انجام دهد.

راه های پیشگیری از یرقان در نوزادان

راه های پیشگیری از یرقان در نوزادان

علائم خطر تولد  زودرس  را کاهش دهید

نوزادانی که زود تر از سی وهشت هفته متولد می شوند بیشتر در معرض خطر ابتلا به یرقان هستند. کبد نوزادان زودرس نسبت به نوزادانی که در موعد متولد می شوند رشد کافی نداشته است.

مراقبت های دوره بارداری را جدی بگیرید و این مراقبت هارا از ماه ها و هفته های اولیه بار داری شروع کنید. این کار به شما این اطمینان را می دهد که شما و نوزادتان در دوره بارداری سلامت هستید.

 

از آلاینده های شیمیای دوری کنید

 تنباکو، الکل وبرخی داروها احتمال زایمان زود رس را بالا می برند. آلودگی های محیطی نیز به این احتمال دامن میزنند. اگر در ترک این مواد دچار مشکل هستید با پزشک خود صحبت کنید.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *