بازدید این صفحه: 955
ورزش تنها عامل ضروری در بهبود سلامت استخوان هاست

چرا ورزش تنها عامل ضروری در بهبود سلامت استخوان هاست

چرا ورزش تنها عامل ضروری در بهبود سلامت استخوان هاست؟

همانطور که می دانید ورزش برای سلامت ماهیچه ها ، قلب و استخوان های بدن شما مفید است. تحقیقاتی که به تازگی منتشر شده اند نشان می دهند ورزش می تواند حتی تراکم استخوانی برای زنانی که مبتلا به پوکی استخوان هستند را بهبود بخشد و محققان دریافتند زمانی که زنان ورزش هایی مثل حرکت پرشی پروانه یا پیاده روی می کنند به استخوان هایشان فشار وارد می شود که این فشار خطر ابتلا به ترک خوردگی استخوان را کاهش می دهد و تراکم استخوانی را بهبود می بخشد. طبق تحقیقات انجام شده فشاری که ورزش به استخوان ها وارد می کند آن ها را قوی تر می سازد.

از دست دادن استخوان در سن بالا طبیعی است اما مشاهده شده زنانی که ورزش می کنند در مقایسه با دیگر زنان استخوان کمتری از دست می دهند و استخوانهایشان کمتر ترک می خورد و حتی به مرور زمان ممکن است توده های استخوانی آن ها اصلاح شوند.

ورزش تنها عامل ضروری در بهبود سلامت استخوان هاست

ورزش و استخوان بندی

خطر پوکی استخوان برای زنان پس از یائسگی افزایش می یابد. هورمون استروژن به ذخیره ی کلسیم استخوان ها کمک می کند ولی در زمان یائسگی سرعت تولید استروژن تا حد بسیار زیادی پایین می آید. پس حتی اگر جوان هستید ورزش کنید تا ازمزایای ورزش بهره ببرید که شامل قوی شدن استخوان ها هم می شود.

آیا برای تقویت استخوان هایتان به درستی تمرین می کنید؟

تمام ورزش ها استخوان ها را تقویت نمی کنند. ورزش هایی مثل شنا یا دوچرخه سواری، بر استخوان های شما فشار وارد نمی کنند بنابراین قبل از انجام ورزش مطمئن شوید .  ورزش های تقویتی برای ماهیچه ها ، وزنه برداری ، پیاده روی و تمام ورزش هایی که به استخوان های شما فشار وارد می کنند حتی ورزش هایی که به بدن شما در غلبه با نیروی جاذبه فشار می اورند به تقویت تراکم استخوانی شما کمک می کنند.

منبع: http://www.besthealthus.com
مترجم : آرزو گمرک چیان

 

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *